Șoferii care preferă mașinile clasice, cu motoare pe benzină și motorină, și-au găsit un aliat în producătorul auto Dacia.
Astfel, Dacia, brandul low-cost al producătorului auto Renault, vrea să continue cu motoarele termice atât timp cât se poate şi să-i ajute pe şoferii reticenţi la trecerea la motoare electrice. Anunțul a fost făcut de afirmat directorul general al companiei, Denis Le Vot, într-un interviu pentru agenția de presă Reuters, citat de Agerpres.
Renault, compania-mamă a Dacia, are de gând să vândă modele complet electrice în 2030. În schimb, Dacia vrea să amâne trecerea la mașini exclusiv electrice până în 2035, când vor fi interzise motoarele pe combustibili fosili în Europa.
“Renault face eforturi pentru a fi un lider pe segmentul motoarelor electrice, această abordare prezintă riscuri”, a explicat Le Vot.
“Acesta este motivul pentru care există şi Dacia. În funcţie de cât de rapid se converteşte piaţa la motoarele electrice şi de apetitul clienţilor, Dacia este aici. Cele două pot coexista într-un mod apropiat”, a adăugat şeful Dacia.
Producătorul auto român are un singur model electric, Dacia Spring, ce are o cotă de 12 la sută din vânzările sale. O treime din comenzi sunt modele cu gaz petrolier lichefiat (GPL). Iar anul viitor ar urma să prezinte primul model hibrid.