Grupul Renaul își separă activitățile în cinci entități specializate pe noile lanțuri de valoare, anunță azi oficial compania. Una dintre entități, Ampere, va fi dedicată exclusiv domeniului electric și software, iar cea din care face parte Dacia se va numi Power și preia activitatea de bază tradițională a Renault Group, care va continua, prin dezvoltarea de “vehicule termice și hibride inovatoare cu emisii scăzute”. Pentru Dacia se prevede o marjă operațională în creștere de la 10 % în prezent, la 15 % în 2030.
Una dintre ele va fi dedicată exclusiv domeniului electric/ Dacia va face parte din preia activitatea de bază tradițională și va continua prin dezvoltarea de mașini termice și hibride
Renault Group spune că deschide al treilea capitol al planului său strategic Renaulution: «Revolution » Grupul lansează această nouă etapă prin concentrarea resurselor sale asupra lanțurilor de valoare generate de transformarea industriei auto și a mobilității: vehicule electrice (EV), software, noi servicii de mobilitate, economie circulară, alături de vehiculele termice și hibride.
Renault Group spune că vrea să devină o companie auto de nouă generație (Next Generation) bazându-se pe 5 entități specializate pe noile lanțuri de valoare:
-
- Ampere : primul jucător dedicat exclusiv domeniului electric și software, provenit dintr-un constructor auto tradițional.
- Alpine : o marcă exclusivistă globală, cu zero emisii, având sportul auto în ADN-ul său. Un model de business „asset-light” unic, combinat cu inovații tehnologice specifice.
- Mobilize: construit în jurul unei companii de servicii financiare de prim rang pentru a oferi produse pe piața noii mobilități, a energiei și a serviciilor de date.
- The Future Is NEUTRAL : prima companie din industria auto consacrată economiei circulare 360° : de la bucla închisă a materialelor până la reciclarea bateriilor.
- Power : activitatea de bază tradițională a Renault Group va continua, prin dezvoltarea de vehicule termice și hibride inovatoare cu emisii scăzute sub mărcile Renault, Dacia și Renault LCV (vehicule utilitare ușoare), fiecare dintre acestea cu organizarea și cu guvernanța lor proprie. Pentru a consolida și a asigura viitorul acestei părți din activitate, anunțăm crearea unui producător mondial de prim rang în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă (proiectul „Horse”).
Renault vrea ecosistem de parteneriate deschis, pentru a asigura creșterea viitoare:
Renault Group și Geely își vor reuni activele tehnologice, industriale și cele de cercetare & dezvoltare (R&D) pentru a crea un furnizor de tehnologii de motorizare de prim rang. Renault Group va deține 50 % din această entitate, a cărei cifră de afaceri la nivel mondial va fi de 15 miliarde de euro, de la crearea sa.
Pentru Ampere, cotarea la bursa Euronext Paris este prevăzută cel mai devreme în al doilea semestru din 2023 (în funcție de condițiile de pe piață). Renault Group va păstra pachetul majoritar de acțiuni și va beneficia de susținerea unor investitori strategici potențiali (inclusiv Qualcomm Technologies, Inc.).
Renault Group a construit parteneriate aprofundate cu 2 actori majori din domeniul Tech, Google și Qualcomm Technologies, pentru a dezvolta tehnologii de ruptură susținând dezvoltarea așa-numitului Software-Defined Vehicle (SDV, vehicul definit de software), tehnologii care includ o Arhitectură Electronică Centralizată și Sistemul de Exploatare al vehiculului (Car OS).
Alpine se va dezvolta la scară globală, jumătate din creșterea sa viitoare urmând să aibă loc în afara Europei, beneficiind de parteneriate comerciale și de susținerea investitorilor. Alpine este deschisă să valorifice evaluarea financiară a activelor echipei sale de F1.
Divizia LCV (vehicule utilitare ușoare) va lansa, în parteneriat cu un constructor auto, o familie revoluționară de vehicule utilitare electrice definite de software: FlexEVan.
Acestea vor permite urmărirea operațiunilor de la un capăt la altul, în timp real și un management al flotei bazat pe date. Conceptul și tehnologia revoluționară a FlexEVan vor asigura reducerea cu 30 % a costului total de utilizare pentru operatorii de mobilitate, spune compania.
Despre un parteneriat cu Geely există semnale de ceva vreme. Directorul general al grupului francez Renault, Luca De Meo, a declarat luna trecută că producătorul de automobile caută un partener pentru a dezvolta afacerile cu vehicule cu motoare cu ardere internă şi reducerea costurilor pentru tehnologie, inclusiv pentru modele hibride. Uzina Dacia de la Mioveni face parte din divizia de motoare cu ardere internă. De Meo a răspuns la o întrebare despre discuţiile Renault cu compania chineză Geely Automobile, după ce a vizitat o fabrică din Coreea de Sud pe care Renault o conduce într-o asociere cu Geely, de la începutul acestui an. „Acesta este genul de sector sau industrie în care trebuie să te extinzi pentru a face economii şi pentru a reduce costul utilizatorului. Este un proiect care există pentru a trimite maşinile noastre cu motoare cu combustie în viitor. Avem nevoie de un partener care să facă asta şi facem acest lucru”, a spus De Meo reporterilor din Seul
Perspective financiare pentru următorii ani
Perspectivele financiare pentru perioada 2025-2030 indică o marjă operațională de peste 8 % în 2025 și peste 10 % în 2030 și free cash-flow de peste 2 miliarde de euro pe an în medie în intervalul 2023-2025, și peste 3 miliarde de euro pe an în medie în perioada 2026-2030
Politica de dividende. Renault Group prevede să reia distribuirea de dividende din 2023 (în contul exercițiului financiar 2022 – sub rezerva aprobării de către Adunarea Generală a Acționarilor). Această politică de dividende este o premieră pentru Renault Group. Nivelul de distribuire va crește pe termen mediu, progresiv, până la 35 % din rezultatul net – parte a Grupului. În acest scop, Grupul va trebui să atingă prima sa prioritare : revenirea la un rating financiar investment grade.
Grupul anunță intenția ca salariații să ajungă să dețină 10 % din acțiunile grupului în 2030.
“Anunțurile de azi reprezintă o nouă dovadă a hotărârii echipei Renault Group de a pregăti viitorul companiei pentru a face față viitoarelor provocări și oportunități generate de transformarea industriei auto. După realizarea unuia dintre cele mai rapide planuri de redresare, după ce am pregătit compania pentru creștere asigurând dezvoltarea celei mai bune game de modele din ultimele decenii, avem intenția de a ne poziționa mai rapid și mai puternic decât concurenții noștri pe noile lanțuri de valoare ale industriei auto: vehiculul electric, software-ul, noile mobilități și economia circulară. Afectăm echipe dedicate fiecărui lanț de valoare al automobilului și al mobilității. Concepem o organizare agilă și inovatoare pentru a gestiona volatilitatea și evoluția tehnologică accelerată a epocii noastre. Cuvintele cheie sunt rapiditate, responsabilitate, transparență și specializare în serviciul excelenței. Renault Group devine o echipă de echipe cu o guvernanță simplificată și platforme de management digital care favorizează colaborarea, punând capăt organizării tradiționale de tip „siloz”. Deschiderea a până la 10 % din capital către salariați va contribui la favorizarea unei noi culturi comune orientată către crearea de valoare. Credem totodată în cooperare când este vorba de a investi, de a crea și de a dezvolta noi activități și tehnologii. Această convingere se află în centrul abordării noastre „orizontale”. Partenerii, lideri în domeniile lor, care participă la diferitele noastre proiecte, sunt dovada calității inițiativelor noastre. Toate acestea schițează unul din proiectele de organizare cele mai moderne din ultimii ani din întreaga noastră industrie, o revoluție în domeniul său”, a declarat Luca de Meo, CEO al Renault Group.
Despre Dacia
Vehiculele termice și hibride vor continua să reprezinte până la 50 % din vânzările mondiale de vehicule de persoane chiar și în 2040. Dezvoltarea unor tehnologii eficiente în acest domeniu este esențială pentru viitorul oricărui constructor auto mondial. Din acest motiv, Renault Group urmărește dezvoltarea acestei activități de bază, prin lansarea unei game complet noi de modele Dacia, Renault ICE & Hybrid (vehicule de persoane), LCV, și prin crearea unui furnizor mondial lider în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă.
Dacia: o marjă operațională în creștere de la 10 % în prezent, la 15 % în 2030
Modelul de business Dacia este unic, bazat pe combinația câștigătoare a următoarelor componente principale:
- O inginerie centrată pe design-to-cost (eficiența costului) care oferă deja un avantaj de cost solid, exprimat în două cifre.
- O bază industrială și de aprovizionare cu costuri de referință competitive.
- Un model de distribuție de tip „asset-light” care asigură un nivel de cost comparabil cu un model de agenție.
- 85 % din vânzări către clienți particulari.
Ca urmare a acestor factori, Dacia generează deja o marjă operațională de peste 10 % și are ambiția de a ajunge la 15 % în 2030.
“”Pentru aceasta, Dacia, în prezent lider în segmentul B, va aborda, cu îndrăzneală, segmentul superior. După Jogger în acest an, Dacia Bigster va concretiza această evoluție a mărcii către segmentul C, evoluție care va fi consolidată ulterior de alte două modele și care va permite dublarea perimetrului sursă de profit (profit pool). În paralel, Dacia va continua să își reducă costurile și va beneficia de dublarea volumelor platformei CMF-B globale care va atinge (pentru toate mărcile grupului) 2 milioane de unități la orizontul anului 2030. Dacia va contribui la reinventarea lanțului de valoare termic datorită cooperării cu proiectul „Horse” în dezvoltarea de motorizări revoluționare adaptate pentru carburanți alternativi și sintetici. Dacia își va electrifica treptat gama din Europa fiind un pionier al soluțiilor electrice accesibile”, transmite grupul.