Lotul Poarta Sălajului -Nușfalău care include și Tunelul Meseș nu are constructor desemnat nici măcar la doi ani de la lansarea licitației și este departe de semnarea contractului pentru proiectarea și execuția celor 41 de kilometri (tunelul Meseș are 3 kilometri).
Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș a fost lansată acum doi ani, pe 18 noiembrie 2020 pentru o valoare de 4,4 miliarde lei (880 milioane Euro), dar valoarea reală a lucrărilor va depăși un miliard de euro. Este unul dintre cele mai importante și dificile proiecte ale CNAIR, dar investiția bate pasul pe loc. Din 5 august, atunci când Curtea de Apel București a respins apelul Strabag după o contestație Astaldi (detalii aici) Compania de Drumuri nu a reușit să finalizeze evaluarea candidaturilor, ultimul termen înscris în Sistemul Electronic de Achiziții Publice fiind 29 noiembrie. Totodată, în ultimii doi ani, costul real al lucrărilor a crescut semnificativ, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a confirmat la începutul lunii necesitatea de reactualizare a indicatorilor tehnico-economici, după modelul metroului de la Cluj. De la Cluj Na Napoca până la Oradea și vama Borș 2, CNAIR nu are contracte semnate pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania : 41 kilometri Poarta Sălajului-Nușfalău, 29 kilometri pe Lotul Chiribiș-Biharia și alți 26 kilometri pe lotul Chiribiș-Suplacu de Barcău.
Șase constructori din Austria, Italia și Turcia au rămas în cursa pentru lotul de Autostradă Poarta Sălajului – Nușfalău, secțiune a Autostrăzii Transilvania care include și Tunelul din Pasul Meseș, cel mai lung tunel care va fi construit pe un drum de mare viteză din România. Antreprenorii sunt Mapa-Cengiz, Strabag-Acciona, Pizzarotti, Astaldi, Tefken (Turcia) și REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ (Turcia).
Câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție maxim 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor. Pe sectorul de autostradă licitat, urmează să fie construite: