Casa Noastră, producătorul ușilor și ferestrelor QFort și producător de soluții de tâmplărie termoizolantă, investește peste 20 milioane euro într-o nouă fabrică lângă Craiova, în județul Dolj.
Noua unitate de producție face parte dintr-un plan de investiții mai amplu, ce vizează extinderea activității pe segmentul profilelor din aluminiu, valoarea totală a investiției depășind 20 milioane de euro. Pentru acest proiect, Casa Noastră a apelat la un ajutor de stat destinat investițiilor, reglementat de HG 807/2014, în valoare de peste 9 milioane euro, gestionat de REI, grup de companii specializat în atragerea de finanțări nerambursabile.
Acordul de finanțare pentru ajutorul de stat a fost obținut de Casa Noastră – QFort la începutul anului 2020, iar în ultimii doi ani s-au realizat investițiile în dezvoltarea halei și achiziția echipamentelor, fabrica urmând să își înceapă activitatea completă în cursul anului viitor, după ce în acest an producția s-a realizat doar parțial.
Situată în localitatea Pielești din județul Dolj, la 6 km de Municipiul Craiova, noua unitate de producție, specializată în fabricarea de tâmplărie din aluminiu, va genera peste 200 de noi locuri de muncă.
„Suntem bucuroși că am reușit să realizăm această investiție și să ne atingem obiectivul de a livra pe piață o gamă de produse complementară, prin producția de profile din aluminiu la nivel local, pentru care am observat o cerere tot mai mare în ultimii ani. Investiția, realizată și cu aportul unui ajutor de stat de circa 45% din valoarea totală a proiectului, ne va ajuta să ne poziționăm mult mai bine oferta de produse atât pe plan local, cât și la export, acolo unde suntem prezenți cu o parte importantă din producția noastră, pe piețe precum Italia, Franţa, Austria, Germania, Elveţia, Olanda, Belgia sau Spania”, a declarat Ștefan Cherciu, proprietarul Casa Noastră – QFort.
Potrivit datelor furnizate REI de către Neomar Consulting, companie specializată în elaborarea de studii de specialitate pe piața materialelor de construcții, piața de tâmplărie termoizolantă s-a ridicat la peste 900 milioane euro în 2021, fiind într-un trend continuu de creștere, 80% din vânzări reprezentând profilele PVC, în timp ce 20% – tâmplărie de aluminiu.