Numărul de pasageri care au călătorit cu avionul în UE a crescut anul trecut cu 35% față de 2020, dar redresarea față de perioada ante-pandemie e încă departe. România apare pe locul 5 în clasamentul creșterilor

avion, zboruri, calatorii, turism Sursa foto: Pexels

În 2021, numărul total de pasageri care au călătorit pe calea aerului în UE a fost de 373 de milioane, o creștere substanțială de 35% față de 2020, după scăderea puternică de 73% (față de 2019) din cauza restricțiilor cauzate de pandemie, arată datele publicate azi de Eurostat. România apare pe locul 5 în clasamentul creșterilor, cu o majorare de 56,5%.

Dacă ne uităm la anul 2019, anul de dinaintea pandemiei, când numărul total de pasageri a ajuns la 1,04 miliarde de persoane, numărul de pasageri din transportul aerian a scăzut cu 64%, ceea ce indică faptul că redresarea era încă departe.

Aceste informații provin din datele privind transportul aerian publicate de Eurostat. Articolul prezintă o mână de constatări din articolul mai detaliat Statistics Explained.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Datele arată că, în 2021, toate statele membre, cu excepția Finlandei (-16%), au înregistrat o creștere a numărului de pasageri care călătoresc pe calea aerului față de 2020. Aceste creșteri au variat în funcție de statele membre, de la +10% în Irlanda, +16% în Suedia și +17% în Letonia la +86% în Grecia, +105% în Cipru și +129% în Croația. România apare pe locul 5 în clasamentul creșterilor, cu o majorare de 56,5%.

Transportul de pasageri extra-UE a reprezentat 39% din totalul transportului aerian de pasageri în 2021. Pe de altă parte, transportul intra-UE a reprezentat 38%, iar transportul național a reprezentat 23%. Comparativ cu 2020, ponderea transportului extra-UE a scăzut cu 5,5 puncte procentuale (pp), în timp ce transportul intra-UE a crescut cu 4,5 pp; transportul național a crescut cu 1 pp.

În 2021, lista primelor 5 aeroporturi din UE a rămas aceeași ca în 2020, cu Paris/Charles de Gaulle (26,2 milioane de pasageri), Amsterdam/Schiphol (25,5 milioane), Frankfurt/Main (24,8 milioane), Madrid/Barajas (23,2 milioane) și Barcelona/El Prat (18,5 milioane) în fruntea clasamentului.
Palma de Mallorca (14,5 milioane) se află acum în top 10, iar München (12,5 milioane) a coborât trei locuri fiind aeroportul din top 10 care a înregistrat cea mai mică creștere a numărului de pasageri în 2021 față de 2020, +12%.

Palma de Mallorca din Spania a înregistrat cea mai mare creștere de pe această listă, +137% față de 2020, urmată de Paris-Orly din Franța (+46%) și Athinai/Eleftherios Venizelos din Grecia (+52%).
În 2021, 15 milioane de tone de marfă și poștă au fost transportate pe calea aerului în UE, în creștere cu 21% față de 2020. Din acest total, 12 milioane de tone au fost legate de transportul extra-UE.

Noile date privind benzile de distanță indică faptul că, pentru distanțele lungi de peste 2 000 km, 99% din total reprezintă transport extra-UE de marfă și poștă; pe distanțe cuprinse între 1 500 și 1 999 km, transportul extra-UE are, de asemenea, o pondere semnificativă, reprezentând 66% din total.

Transportul intracomunitar de mărfuri și poștă a fost predominant pe distanțe inferioare la 1 500 km, reprezentând 75% din transport în banda de distanțe 1 000 – 1 499 km și 65% atât în clasele <300 km, cât și în cele 500-999 km. Ca punct de referință, Varșovia și Tenerife se află la o distanță de peste 4 000 km.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: