A patra licitație pentru autobuze electrice în București: BMC, Karsan, Otokar, New Kopel, Mercedes și Solaris au depus oferte la licitația pentru 100 de autobuze

autobuz hibrid bucuresti 2 sursa pmb

Primăria Capitalei a primit șase oferte la noua licitație pentru achiziția a 100 de autobuze electrice, contract de 304 milioane de lei finanțat din fonduri europene prin POR. Ofertele pentru autobuzele electrice cu o lungime de 12 metri au venit de la BMC (România), Karsan și Otokar (Turcia), New Kopel (Israel), Mercedes-Evobus (România-Germania) și Solaris (Polonia). A patra licitație pentru autobuze electrice a fost lansată pe 17 iunie, procedura anterioară fiind anulată și din cauza unui caiet de sarcini restrictiv. Pentru decontarea achiziției pe POIM, toate cele 100 de unități trebuie livrate până la termenul limită decembrie 2023. Săptămâna trecută, Primarul General Nicușor Dan anunța continuarea procedurii de licitație după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația Otokar filiala Europa-București.

Autobuzele au o autonomie de minimum 200 de kilometri, iar primele 34 de unități vor fi livrate în primul an de la semnarea contractului, potrivit PMB.

„Primăria Municipiului București a relansat în SEAP licitația pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală. Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 18 iulie 2022 (n. r 28 iulie). Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, restul de 66 urmând să fie livrate anul următor.  Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12m lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat”, a transmis PMB.

Două treimi din cele 1.530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv

Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E3 şi E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E6.

Comentarii

  1. Ar trebui să știm de ce nu au ales pentru livrarea de autobuze electrice societatea românească BMC. Sau chiar dacă nu este în totalitate românească, autobuzele sunt fabricate în Romania, aceasta însemnând de lucru pentru romani. Domnul primar critica administrația Firea că lua autobuze de la turci, dar el face același lucru. Nu am nimic cu turcii, dar trebuie să ni se explice și nouă de ce au ales compania turcă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *