Sectorul auto a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 27,6 miliarde euro, aproximativ 12% din PIB, însă se află într-o scădere de 4 miliarde de euro comparativ cu anul 2019, arată datele prezentate de Adrian Sandu, secretar general al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Producția a crescut în primele patru luni ale anului, dar reprezentantul asociației spune că, în actualul context, nu se pot face estimări pentru 2022.
Secretarul ACAROM a prezentat datele în cadrul dezbaterii „MAI ARE ROMÂNIA INDUSTRIE?”, organizată de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, la finalul lunii mai.
Industria auto se află într-o perioadă de tranziție generată de crizele din ultimii ani – sanitară, a componentelor electronice, cea logistică, a creșterii prețurilor la energie și la materii prime și
conflictul dintre Rusia și Ucraina, a transmis oficialul ACAROM.
Conform datelor asociației, anul trecut, sectorul auto a înregistrat o cifră de afaceri de 27,6 miliarde euro, aproximativ 12% din PIB, însă se află într-o scădere de 4 miliarde de euro comparativ cu anul 2019. În 2021 au fost produse 420.000 de autoturisme în România, cu circa 19.000 mai puțin decât în 2020 și cu 17.000 mai puțin decât în 2019.
“În 2022, avem o creștere de producție, pe primele 4 luni ale anului, însă nu putem preconiza cifrele de la sfârșitul anului din cauza războiului și a creșterii prețurilor la energie și la materiile prime”, a spus Adrian Sandu, citat de organizatori.
În ceea ce privește investițiile care vin către România, reprezentantul ACAROM subliniază că lipsa infrastructurii este “o adevărată provocare în atragerea de investiții”.
În ceea ce privește o altă temă actuală – tranziția către automobilele verzi – aceasta trebuie făcută treptat, consideră reprezentanții industriei: cât mai lin și adaptată cerințelor pieței muncii, dar și cerințelor industriei auto. În România circa 70% din cifra de afaceri este generată de furnizori.