Administratorul unic al SGR spune că sistemul ar putea fi implementat în România în aproximativ 18 luni

plastic-ocean-poluare. sursa: Pexels sursa foto: Pexels

Implementarea operaţională a Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR), în România, este estimată la o perioadă de aproximativ 18 luni, după ce Guvernul a desemnat ca unic administrator al sistemului, compania RetuRO Sistem Garanţie Returnare SA.

„Implementarea sistemului de garanţie-returnare în România este un obiectiv la care lucrăm intens de câţiva ani. Din acest punct înainte, putem începe derularea paşilor operaţionali, cum ar fi angajarea directoratului RetuRo, iniţierea discuţiilor pentru finanţarea sistemului, începerea înregistrării producătorilor de băuturi şi a comercianţilor, precum şi dezvoltarea reţelei logistice a sistemului”, a declarat Alice Nichita, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate, acţionar al companiei RetuRO.

Odată cu primirea licențierii din partea Guvernului României, RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. începe să facă primii pași pentru implementarea operațională a sistemului în România, care este estimată la o perioadă de aproximativ 18 luni. În viitorul apropiat, compania începe derularea  următoarelor activități în vederea implementării SGR:

  • Administrativ: definitivarea proceselor administrative, recrutarea personalului companiei și selectarea furnizorilor;
  • Finanțare: definitivarea documentelor, solicitarea și obținerea finanțării necesare pentru implementarea sistemului;
  • Infrastructură: dezvoltarea și implementarea infrastructurii IT, dar și a infrastructurii operaționale. Obligațiile RetuRO includ instalarea centrelor de sortare și numărare a ambalajelor colectate prin sistem, în timp ce organizarea centrelor de colectare a ambalajelor de la consumatori este în sarcina comercianților;
  • Înregistrare în sistem: înregistrarea tuturor producătorilor si importatorilor de băuturi, precum și a comercianților. Acest proces implică semnarea a aproximativ 100.000 de contracte;
  • Echipamente automate: comandarea echipamentelor automate de colectare, testarea și instalarea acestora de către comercianți;
  • Campanie de comunicare: implementarea unei campanii de comunicare la nivel național, pentru consumatori.

SGR reprezintă un sistem în care românii vor plăti o garanţie de 0,50 bani atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 litri şi 3 litri, inclusiv. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.

În prezent, compania are trei acţionari privaţi – Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate, Asociaţia Berarii României pentru Mediu şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu – şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, ce deţine 20% din acţiuni.

sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *