Companiile Lidl din România au încheiat anul calendaristic 2024 cu o cifră de afaceri consolidată de peste 24,6 miliarde de lei net, cu 9% mai mult decât în anul calendaristic 2023, anunță grupul. Investițiile au fost de 800 de milioane de lei și contribuțiile către bugetul de stat de 2,8 miliarde de lei, conform datelor transmise de reprezentanții Lidl. Aceștia precizează că bonusurile pentru angajați au fost de 257 de milioane de lei net.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Companiile Lidl în România înseamnă: Lidl România = Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS.
“Performanța financiară se explică prin atragerea unui număr mai mare de clienți, datorită unei politici de preț stabile în raport cu rata inflației, expansiunii rețelei, dar și investițiilor făcute de retailer în programul de loializare Lidl Plus, programul cu cea mai mare rată de utilizare din România, și în categorii de marfă importante, așa cum sunt, de exemplu, legumele și fructele”, transmite Lidl.
„Efortul continuu de a menține stabilitatea prețurilor mici cu care ne-am obișnuit clienții, în ciuda inflației, investițiile continue în grupe de marfă importante pentru clienți, aplicația Lidl Plus și respectarea promisiunii de a oferi mereu produse la cel mai bun raport calitate preț au fost baza creșterii noastre solide și în 2024”, a declarat José Alberto Chueca Val, CEO Lidl România.
În același an calendaristic, Lidl România a redirecționat către bugetul de stat peste 2,8 miliarde de lei, sumă ce include taxe și impozite, dar și valoarea contribuțiilor și impozitelor achitate pentru cei aproximativ 13.000 de angajați, și aproape 80 de milioane de lei taxe de mediu.
Susținerea producătorilor români și promovarea producției locale
Extinderea colaborării cu producătorii români reprezintă una dintre priorități, spun cei de la Lidl, care transmit că, în cursul anului 2024, ponderea achizițiilor de la furnizori români a fost de peste 50%. Anul trecut, compania a lucrat cu 535 de furnizori români pentru întreg sortimentul de produse, cu 13% mai mult ca în anul calendaristic 2023.
“Lidl România a continuat să faciliteze exportul produselor furnizorilor români către magazine Lidl din Europa, în valoare de peste 63 milioane de euro, de aproape 3 ori mai mult decât în anul calendaristic 2023”, a transmis compania.
Unul dintre pilonii importanți pentru creșterea colaborărilor cu producătorii locali l-a reprezentat și în anul 2024 colaborarea cu furnizorii români de legume și fructe.
Retailerul spune că a crescut remunerația tuturor angajaților din companie, iar pachetul de compensații și beneficii pe care îl oferă include bonusuri anuale de Paște și de Crăciun, tichete de masă și altele, în valoare de aproximativ 257 de milioane de lei net în 2024.
“Conform ultimelor date disponibile pentru anul 2023, valoarea brută adăugată generată de către Lidl în România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) s-a ridicat la peste 3,1 miliarde lei, contribuția totală la PIB-ul României ajungând la aproximativ 5,5 miliarde lei, atunci când sunt luate în considerare și efectele indirecte și induse. Astfel, în 2023, pentru fiecare 1 leu valoare adăugată brută contribuție directă a companiilor Lidl din România se generează 1,8 lei contribuție totală în economie. Studiul cu privire la amprenta socio-economică a entităților Lidl din România în 2023 a fost realizat de compania Price Waterhouse Cooper, după metodologia Leontief și tabelele de intrare-ieșire publicate de Institutul Național de Statistică”, a mai transmis Lidl.