Airbus și-ar putea produce propriile motoare pentru avioanele alimentate cu hidrogen

Redacția feb. 5, 2022 0 comentarii
Airbus E-Fan X

Airbus și-ar putea produce propriile motoare pentru avioanele sale alimentate cu hidrogen, a declarat directorul executiv Guillaume Faury unui ziar german într-un interviu publicat sâmbătă.

Producătorul de avioane a declarat că intenționează să dezvolte primul avion comercial alimentat cu hidrogen cu emisii zero din lume până în 2035.

Faury a spus pentru ziarul Welt am Sonntag că și-ar putea imagina că va echipa acele aeronave cu motoare electrice produse în casă.

„Este ceva pe care, practic, am putea face noi înșine”, a spus Faury, vorbind despre o posibilă „schimbare de strategie”.

Compania a lansat și un nou serviciu de transport aerian de marfă folosind flota de avioane gigant BelugaST pentru a le oferi companiilor de transport de marfă și altor clienți potențiali o soluție pentru nevoile lor de transport de marfă de mari dimensiuni.

Noul serviciu – Airbus Beluga Transport – le va oferi clienților comerciali dintr-o varietate de sectoare, inclusiv spațial, energetic, militar, aeronautic, maritim și umanitar, o soluție pentru nevoile lor de transport de mărfuri agabaritice.

Prima misiune a avut loc la sfârșitul anului 2021 cu o livrare de la unitatea de producție a Airbus Helicopters din Marignane, Franța, către Kobe în Japonia pentru un client a cărui identitate nu a fost divulgată. Beluga #3 s-a oprit pentru a alimenta la Varșovia (Polonia), Novosibirsk (Rusia) și Seul (Coreea).

Construite pe platforma A300-600, cele cinci aeronave BelugaST de mare putere sunt acum înlocuite de șase BelugaXL de nouă generație pentru a sprijini creșterea producției de avioane de linie a Airbus.

Noul serviciu de transport Airbus Beluga poate acoperi o multitudine de aplicații posibile pe piață, deoarece aeronavele au cea mai mare secțiune transversală interioară din lume a unei aeronave de transport, găzduind încărcături uriașe de până la 7,1 m lățime și 6,7 m înălțime.

În viitorul apropiat, odată ce Airbus va pune în funcțiune toate cele șase noi BelugaXL, flota va fi predată unei companii aeriene subsidiare nou-create, care va avea propriul certificat de operator aerian (AOC) și propriul personal.

Sursa foto: Airbus

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.