VIDEO Al doilea tren nou ALSTOM a intrat în țară. Prima ramă continuă testele și va intra în circulație din decembrie

Alstom II

Producătorul francez ALSTOM a adus în țară al doilea tren electric nou din comanda de 37 de unități de lung parcurs. Pentru certificarea finală care permite punerea în circulație vor fi efectuate peste 60 de teste. Trenul cu indicativul 001 a întrat în România pe la Episcopia Bihor (frontieră Ungaria) după teste efectuate în Cehia care vor continua la poligonul de teste CFR Infrastructură de la Făurei, a comunicat vineri, 31 mai 2024, producătorul Alstom : ,,Al doilea tren electric Alstom Coradia Stream a ajuns tractat în România, la punctul de frontieră Episcopia Bihor. Acestă ramă a fost special echipată pentru teste, iar culoarea finală se va aplica integral numai după finalizarea procedurilor de testare. Trenul a parcurs deja un program complex de teste la Centrul de testări feroviare de la Velim, Republica Cehă, iar acum merge la Centrul de testări feroviare de la Făurei, pentru o serie de teste dinamice specifice Căilor Ferate Române. Alstom utilizează trei trenuri în paralel în programul de teste.
Cum se testează un tren nou?
Testele de certificare reprezintă un program foarte complex, realizat în conformitate cu reglementările STI (Specificații tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european și cu Normele tehnice naționale de siguranță, înainte ca orice nou tip de tren să poată circula cu pasageri.
Toate funcționalitățile și performanțele trenului – de la sisteme electrice și electronice, la sisteme de frânare și propulsie, dinamica feroviară pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor și multe altele – sunt confirmate întâi prin sute de teste de verificare.
Peste 60 de teste finale de certificare trebuie apoi parcurse cu succes pentru a dovedi conformitatea trenului în vederea obținerii autorizației de circulație cu pasageri.” – ALSTOM

Asociația Pro Infrastructură a publicat vineri, imagini cu primul tren livrat :

,,Producătorul estimează că în iunie 2024 va trimite către ONFR-AFER documentația testelor, iar autoritățile române ar avea nevoie de 5 luni pentru a da OK-ul final. Deci în decembrie ar trebui să ne plimbăm cu toții. Alstom promite că livrează 12 rame până în iunie 2025 și restul până la sfârșit de 2025. Experiența este diferită față de orice alt tren aflat în circulație astăzi în România: unul modern la care problemele cu clima sau curățenia ar trebui să fie istorie, fiind proiectat pentru o întreținere ușoară. Echipamentele principale se află pe acoperiș, astfel încât mentenanța să se facă rapid și facil.” -API

Primul tren electric nou cumpărat de la Alstom (Franța) ar putea fi introdus în circulație de-abia din decembrie 2024, estimează directorul producătorului, Gabriel Stanciu, citat de publicația de specialitate Club Feroviar. Rama electrică a ajuns în Gara de Nord din București pe 4 decembrie 2023 (detalii aici), iar oficialii din Ministerul Transporturilor avansau punerea în circulație chiar de Crăciun (2023) pentru a nu pierde finanțarea europeană, ulterior în vara și toamna acestui an, pentru ca noul termen să fie decembrie, dar condiționat de finalizarea testelor și obținerea tuturor aprobărilor.

Penalizările pe care le aplică ARF companiei Alstom (Franța) pentru întârzierea celor 37 de trenuri electrice InterRegio de lung parcurs este de 80 de milioane lei, anunța, luna trecută, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Directorul general Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova a mai anunțat că, îi iulie începe producția de serie pentru ramele de la numărul 4 la numărul 37 și mutarea fabricii din Polonia în Germania : ,,Chiar dacă costurile vor fi mai mari,, avantajele constau într-o suplețe mai mare și îndepărtarea cât mai mult a locului de producție de zona de război.”

Compania CFR Călători a depus singura ofertă la contractul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru operarea primelor trenuri noi cumpărate de la Alstom. Contractul are o durată de 5 ani și prevede operarea primelor 12 din cele 37 de trenuri cumpărate. Primele 5 rute sunt: București Nord – Constanța, București – Craiova, București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București – Brașov – Arad – Timișoara Nord, București-Nord – Craiova – Petroșani.

Credit FOTO Paul Fabulya

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. In ritmul asta cand se caseaza primul tren o sa intre in functiune ultimul….
    ….fraieri platesc….. baietii destepti se ingrasa…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.