Inaugurarea primului lot al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, deschidere estimată pentru 15 decembrie va permite șoferilor să conducă pe 188 de kilometri de autostradă fără întrerupere de la Boița (județul Sibiu) până la Holdea (județul Hunedoara), potrivit datelor centralizate de Economedia. Nu este, însă cel mai lung traseu pe autostradă fără întrerupere din România, pentru că de la Deva la Cluj Napoca pe traseul autostrăzilor A 1, A 10 ( Sebeș-Turda) și A 3 Transilvania sunt peste 230 de kilometri de autostradă continuă, iar de la București la Constanța 200 de kilometri pe Autostrada Soarelui respectiv 210 kilometri până la Ovidiu cu traseu pe A 4.
Dacă Ministerul Transporturilor va decide să dea o nouă șansă Aktor și nu reziliază contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A 0 Sud, iar constructorul se mobilizează în teren (Economedia consideră că șanse sunt mici) atunci, în primăvara anului 2024 s-ar putea merge pe un drum de mare viteză (Drum Expres și Autostradă) de lângă Craiova până la Constanța adică aprox. 450 de kilometri fără întrerupere. Ar putea fi chiar 470 km. dacă se va termina (cu Tirrena sau cu un al constructor) primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești.
De la Sibiu la vama Nădlac 2, adică pe autostradă fără întrerupere pe aprox. 350 de kilometri se va putea circula peste aprox. 4 ani atunci când UMB va termina secțiunea cu tuneluri Lugoj-Deva, iar întreg coridorul Nădlac 2-Constanța aprox. 700 de kilometri cel mai devreme în 2027, potrivit datelor contractuale pentru secțiunile 2 și 3 ale Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești.
NOTĂ : Analiza Economedia a inclus doar secțiunile de autostradă cu contracte deja semnate în etapa de proiectare/execuție. Autostrada Moldovei A 7 Ploiești-Pașcani 320 km. are contracte semnate pe 4 din cele 13 loturi iar Autostrada Transilvania nu are contracte pe aprox. 100 de kilometri între Cluj și Oradea, mai ales secțiunea de 42 de kilometri cu Tunelul Meseș.