Analiză. Cât costă serviciile de audio streaming disponibile în România: Tidal este cea mai ieftină platformă/ Pentru Apple Music plătești cel mai mult

Spotify pixabay.com

La fel ca platformele de video streaming, cele audio au intrat rapid în atenția publicului pasionat de muzică. În România, există mai multe astfel de servicii care pune la dispoziție publicului numeroase genuri de muzică. Pentru a vedea care este cel mai ieftin serviciu în România, am analizat prețurile platformelor Spotify, Apple Music, Tidal și YouTube Music.

Spotify

Spotify este un furnizor suedez de servicii de streaming audio și media fondat la 23 aprilie 2006, iar în România este disponibil din martie 2018. În prezent, serviciul este disponibil în 65 de piețe din toată lumea.

În România, utilizatorii pot accesa platforma timp de 30 de zile gratis. Serviciul pune la dispoziție utilizatorilor patru tipuri de abonamente:

  • pachetul Individual care costă 4,99 euro/lună și permite utilizarea unui singur cont în platformă;
  • pachetul Duo care costă 6,49 euro/lună, care permite utilizarea a două conturi separate;
  • pachetul Family, care este și cea mai scumpă opțiune – 7,99 euro, care permite utilizarea a șase conturi individuale.

Utilizatorii pot descărca muzică și asculta orice melodie de pe orice dispozitiv. De asemenea, nu există publicitate în platformă, așa cum este pe YouTube.

Citește și Analiză: Ce platforme de streaming sunt disponibile în România și care este cel mai avantajos serviciu.

Apple Music

Prin Apple Music utilizatorii pot asculta peste 70 de milioane de melodii, descărca muzică și asculta mai târziu, pot urmări versurile în timp real și adăuga propriile playlisturi.

Utilizatorii noi pot încerca serviciul gratuit pentru trei luni, iar ulterior să plătească abonamentul, în funcție de pachetul ales. Studenții pot alege abonamentul Apple Music pentru 9,99 lei pe lună, în timp ce abonamentul standard lunar individual costă 19,99 lei pe lună, iar cel de familie, care permite să partajezi contul cu până la cinci persoane, costă 29,99 lei.

YouTube Music

YouTube Premium și YouTube Music sunt disponibile în România de acum doi ani. Utilizatorii noi pot încerca serviciul timp de șapte zile gratuite. Prețul pentru YouTube Music este de 22 lei/lună, în timp ce pentru YouTube Premium este de 26 lei/lună.

Pe lângă aceste două abonamente, mai există și un abonament pentru familie, de 39 lei, care permite asocierea a cinci conturi individuale.

Utilizatorii pot asculta, descărca muzică și creea propriul playlist. Doar prin abonamentul YouTube Premium utilizatorii nu vor fi deranjați de anunțuri de publicitate.

Tidal

Tidal este un serviciu norvegian de muzică, podcast și streaming video, care oferă videoclipuri audio și muzicale. Tidal a fost lansat în 2014  și este disponibil în România din martie 2015.

Utilizatorii noi înscriși au opțiunea de a încerca serviciul gratuit timp de 30 de zile, iar apoi opta pentru unul dintre următoarele variante de abonament, două la număr în funcție de calitatea serviciului ales.

Platforma oferă 2 pachete: HiFi de până la 1411 kbps la 19.99 lei pe lună și HiFi Plus de până la 9216 kbps la 39.99 lei pe lună.

Spotify domină piața de audio streaming

Un studiu independent arată că Spotify domină autoritar piaţa de streaming şi că principalele ameninţări pentru serviciul suedez sunt Apple şi Amazon, în vreme ce YouTube Music joacă într-o ligă inferioară, transmite News.ro.

Conform unui studiu realizat de Midia Research şi valabil pentru al doilea trimestru al anului trecut, piaţa de streaming audio numără 523,9 milioane de abonaţi. Spotify este liderul pieţei cu 31% din piaţă, urmat de Apple Music cu 15% şi Amazon Music cu 13%.

Următorul jucător din piaţă este YouTube Music. Victimă a strategiilor confuze şi schimbate la fiecare câţiva ani, cu 8% din piaţă, YouTube Music (fost Google Play Music) este mult sub pretenţiile Google.

Per ansamblu, piaţa de streaming muzical continuă să crească. În T2 2021 aceasta creştea cu 26,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Spotify a pierdut două procente, scăzând de la o cotă de 33% la una de 31% din piaţă.

pixabay.com

Comentarii

  1. Interesant este că Tidal nu prea apare în top. Apoi foarte puține date despre abonament și câți indivizi pot fi la un abonament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *