Trecerea industriei auto globale la vehiculele electrice (EV) a stimulat o cursă de extindere a cotei de piață în rândul producătorilor de baterii și a provocat o creștere a deficitului de competențe.
Vânzările globale de vehicule electrice, estimate la 2,5 milioane de vehicule în 2020, se estimează că vor crește de 12 ori până la 31,1 milioane până în 2030 și vor reprezenta aproape o treime din vânzările de vehicule noi, potrivit firmei de consultanță Deloitte.
Planuri de expansiune ale producătorilor de baterii
Potrivit Reuters, începând cu sfârșitul lunii iunie, compania chineză CATL are o capacitate anuală de producție a bateriilor de 65,45 Gigawatt-oră (GWh) și are o capacitate suplimentară de 92,5 GWh în construcție.
Liderul mondial în producția de baterii pentru mașini electrice după cota de piață, printre clienții săi se numără Volkswagen, General Motors, BMW și Daimler, precum și producătorii auto chinezi.
Compania a anunțat în august un plan pentru înființarea unei baze de producție în Shanghai, o mișcare care o va apropia de baza de producție chineză Tesla Inc.
Sud-coreenii de la LG Energy Solutions se așteaptă ca capacitatea sa de producție să ajungă la 155 GWh până la sfârșitul acestui an și intenționează să ridice această valoare la 430 GWh până în 2025 – ceea ce ar putea alimenta aproximativ 7,2 milioane de vehicule electrice.
Compania planuiește să investească peste 4,5 miliarde de dolari în activitatea sa de producție a bateriilor din SUA până în 2025. Planurile includ două noi fabrici, construite împreună cu GM în Ohio și Tennessee, care ar permite LGES să fabrice un total de 70 GWh de baterii în Statele Unite. până în 2024.
LGES are deja o fabrică în Michigan cu o capacitate anuală de producție de 5 GWh.
În China, unde compania produce baterii cilindrice pentru Tesla, a investit aproximativ 4,8 miliarde de dolari. Din 2016, a investit în Polonia pentru a asigura o capacitate anuală de producție de 70 GWh.
În iulie, LGES și Hyundai Motor Group au declarat că vor investi 1,1 miliarde de dolari pentru înființarea în comun a unei fabrici de baterii EV în Indonezia.
Compania japoneză Panasonic produce în Statele Unite baterii cilindrice NMA (nichel-mangan-aluminiu) într-o fabrică din Nevada și în instalații din Japonia. Aproape totul merge la Tesla.
Japonezii nu își dezvăluie capacitatea de producție, dar în luna mai au spus că intenționează să extindă instalația din Nevada, de 35 GWh, din cauza cererii crescute de la Tesla. Fabrica din Nevada, construită la un cost de 1,6 miliarde de dolari, a fost deschisă în 2014.
Panasonic intenționează să înceapă anul acesta o linie de testare în Japonia pentru a produce o nouă baterie cilindrică proiectată de Tesla pentru a reduce la jumătate costurile. De asemenea, are o asociere în comun cu Toyota Motor înființată în februarie, Prime Planet Energy & Solutions, pentru a dezvolta baterii prismatice.
Compania a declarat că are în vedere construirea unei fabrici de baterii auto în Norvegia pentru a se extinde în Europa, dar încă nu a oferit detalii.
SK On are o capacitate anuală globală de producție combinată de 40 GWh – 27 GWh în China, 7,5 GWh în Ungaria și restul din Coreea de Sud.
Planifică să crească capacitatea de cinci ori până la 220 GWh până în 2025, extinderea fiind concentrată în principal pe piața SUA.
SK On construiește două fabrici de baterii EV în Georgia, cu o capacitate de producție anuală combinată de 21,5 GWh, care va începe producția de la începutul anului 2022.
Cu partenerul Ford Motor, are un plan de investiții de 10,2 miliarde de dolari pentru a construi trei fabrici separate de baterii în Statele Unite, cu o capacitate anuală combinată de 129 GWh, suficientă pentru a alimenta aproximativ 2,2 milioane de vehicule electrice.
Afiliatul Samsung SDI are fabrici de baterii EV în Ungaria, China și Coreea de Sud, dar nu dezvăluie defalcările investițiilor sau capacității sale de producție.
În iulie, Reuters a raportat că producătorul, ai cărui clienți includ Ford și BMW, ar putea construi o fabrică de baterii în Statele Unite. Samsung SDI a purtat discuții pentru furnizarea bateriilor fabricate la o posibilă fabrică din SUA cu producători de vehicule electrice, inclusiv Stellantis și Rivian, care este susținut de Amazon și Ford.