Vânzările de modă online au crescut cu aproape 26% în 2021, comparativ cu anul precedent, iar creşterea prevăzută pentru 2022 este de 22%, arată o analiză Glami.ro, motor de căutare online de fashion din România, transmite News.ro. Conform analizei, 55% dintre comercianţii online de modă plănuiesc să crească preţurile cu 6-10% în 2022.
Glami.ro, motor de căutare online de fashion din România, a lansat analiza anuală „Year in Review” pentru 2021, ce cuprinde date relevante despre cumpărăturile online de modă prin intermediul platformei.
”Vânzările de modă online au crescut cu aproape 26% în 2021, comparativ cu anul precedent; creşterea prevăzută pentru 2022 este de 22%; 55% dintre comercianţii online de modă plănuiesc să crească preţurile cu 6-10% în 2022; clienţii români au devenit fani ai stilului athleisure”, arată platforma.
Analiza relevă că vânzările online de modă în România au crescut cu aproape 26% faţă de 2020 şi se preconizează că vor continua să crească cu 22% în 2022.
Creşterea e-commerce în segmentul modei, atât în 2021 cât şi ulterior, este susţinută de o saturaţie mai scăzută a pieţei: ponderea utilizatorilor de internet este încă mică în România, comparativ cu alte pieţe din Europa Centrală şi de Est, dar este în creştere.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Printre principalele provocări ale anului 2021, magazinele de modă online au menţionat: concurenţa mai puternică pe piaţă, gestionarea stocurilor, costurile majorate de marketing şi publicitate şi profitul diminuat de necesitatea de a oferi discount-uri mai mari. Pe de altă parte, problemele de confidenţialitate legate de actualizarea iOS pentru iPhone/iPad, angajarea ori concedierea personalului sau procesarea comenzilor returnate nu sunt considerate impedimente majore.
E-tailerii prezenţi pe platformă afirmă că mediul de piaţă va rămâne complex în 2022, cu noi provocări de abordat, precum întârzierile în transport, în producţie şi creşterea costurilor, depăşite de o situaţie geo-politică instabilă. Sondajul arată că că 55% dintre jucătorii e-commerce intenţionează să mărească preţurile în 2022.
”Majoritatea acestor magazine au prezentat planuri de creştere a preţurilor cu 6-10% – un procent mai mare decât în Cehia, dar mai mic decât în Ungaria”, mai arată platforma.
Românii au favorizat mărci precum Nike, Tommy Hilfiger, adidas, Guess, însă de-a lungul anului 2021 vizitatorii GLAMI au creat un nou clasament, condus de Sinsay. Acest brand a fost cel mai popular şi cel mai adăugat în listele de dorinţe, fiind urmat de Nike, adidas, Guess, Tommy Hilfiger, Gate, Trendyol, Bonprix, Reserved şi Puma.