Vânzările de modă online au crescut cu aproape 26% în 2021, comparativ cu anul precedent, iar creşterea prevăzută pentru 2022 este de 22%, arată o analiză Glami.ro, motor de căutare online de fashion din România, transmite News.ro. Conform analizei, 55% dintre comercianţii online de modă plănuiesc să crească preţurile cu 6-10% în 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Glami.ro, motor de căutare online de fashion din România, a lansat analiza anuală „Year in Review” pentru 2021, ce cuprinde date relevante despre cumpărăturile online de modă prin intermediul platformei.

”Vânzările de modă online au crescut cu aproape 26% în 2021, comparativ cu anul precedent; creşterea prevăzută pentru 2022 este de 22%; 55% dintre comercianţii online de modă plănuiesc să crească preţurile cu  6-10% în 2022; clienţii români au devenit fani ai stilului athleisure”, arată platforma.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Analiza relevă că vânzările online de modă în România au crescut cu aproape 26% faţă de 2020 şi se preconizează că vor continua să crească cu 22% în 2022.

Creşterea e-commerce în segmentul modei, atât în 2021 cât şi ulterior, este susţinută de o saturaţie mai scăzută a pieţei: ponderea utilizatorilor de internet este încă mică în România, comparativ cu alte pieţe din Europa Centrală şi de Est, dar este în creştere.

Printre principalele provocări ale anului 2021, magazinele de modă online au menţionat: concurenţa mai puternică pe piaţă, gestionarea stocurilor, costurile majorate de marketing şi publicitate şi profitul diminuat de necesitatea de a oferi discount-uri mai mari. Pe de altă parte, problemele de confidenţialitate legate de actualizarea iOS pentru iPhone/iPad, angajarea ori concedierea personalului sau procesarea comenzilor returnate nu sunt considerate impedimente majore.

E-tailerii prezenţi pe platformă afirmă că mediul de piaţă va rămâne complex în 2022, cu noi provocări de abordat, precum întârzierile în transport, în producţie şi creşterea costurilor, depăşite de o situaţie geo-politică instabilă. Sondajul arată că că 55% dintre jucătorii e-commerce intenţionează să mărească preţurile în 2022.

”Majoritatea acestor magazine au prezentat planuri de creştere a preţurilor cu 6-10% – un procent mai mare decât în Cehia, dar mai mic decât în Ungaria”, mai arată platforma.

Românii au favorizat mărci precum Nike, Tommy Hilfiger, adidas, Guess, însă de-a lungul anului 2021 vizitatorii GLAMI au creat un nou clasament, condus de Sinsay. Acest brand a fost cel mai popular şi cel mai adăugat în listele de dorinţe, fiind urmat de Nike, adidas, Guess, Tommy Hilfiger, Gate, Trendyol, Bonprix, Reserved şi Puma.