Vânzările online în România au crescut cu peste 9%, în primul semestru din 2024 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, reiese dintr-o analiză publicată de o platformă locală de soluţii Saas pentru e-Commerce și citată de Agerpres.
Potrivit datelor centralizate de MerchantPro, dinamica pozitivă se datorează, în principal, evoluţiei din al doilea trimestru, când s-a înregistrat o creştere în vânzări de peste 12%. Din punct de vedere al numărului de comenzi plasate de clienţi, în prima jumătate a acestui an, creşterea rămâne stabilă, similară valorii din 2023, respectiv de plus 6,71%.
În perioada aprilie-iunie 2024, magazinele care activează în platforma MerchantPro au înregistrat o majorare de 12% în valoarea totală a bunurilor vândute, faţă de acelaşi interval din 2023 .
De asemenea, numărul comenzilor a crescut cu 7%, iar valoarea medie a acestora a înregistrat un salt de aproape 5%, la 54 de euro.
Raportat la primul trimestru din 2024, creşterile au fost de 6% atât ca număr de tranzacţii, cât şi ca nivel al veniturilor, valoarea medie rămânând similară celei din primele trei luni ale anului precedent, de 53 de euro.
Analiza pe segmente evidenţiază contracţii uşoare sau creşteri moderate pe segmentele principale, faţă de aceeaşi perioadă din 2023. Pe ansamblu, numărul de comenzi pe segmentul “Farmaceutice şi Îngrijire personală” a urcat cu 20%, în timp ce vânzările efective au crescut cu peste 30%.
Totodată, numărul comenzilor de “Articole Sportive” şi “Electronice” s-a menţinut stabil, iar domeniile “Fashion şi Home&Deco” au înregistrat o uşoară scădere. În acelaşi timp, la “Articole copii” veniturile au crescut cu peste 8%, în timp ce numărul comenzilor s-a menţinut constant, creşterea fiind susţinută de dinamica valorii medii a comenzii.
“Automatizarea şi Inteligenţa Artificială, fidelizarea clienţilor, diversificarea modelelor de business şi concurenţa crescută, printre principalele tendinţe şi provocări care caracterizează piaţa locală de e-commerce în prima jumătate a anului. Perspectivele de dezvoltare a pieţei sunt susţinute de dinamica reală din prima parte a anului. Piaţa de eCommerce din România continuă să crească, alimentată de accesul la digitalizare şi de creşterea veniturilor populaţiei tinere şi nativilor digitali, dar comerţul electronic a ajuns la vârsta maturităţii. Creşterile de la an la an sunt moderate, iar concurenţa creşte permanent, în special de la concurenţi internaţionali puternici, atât branduri din UE sau, în ultimele 12 luni, jucătorii din zona non-UE precum Shein sau Temu, a căror ascensiune este accelerată la nivel global”, estimează specialiştii.