VIDEO Anna Indiana, prima cântăreață generată în totalitate de AI, și-a făcut debutul pe rețeaua X / Internauții au reacționat vehement

Ana Indiana, cantareata ai, muzica ai Sursa: Captură foto

E perfectă, prea perfectă. Obrajii ei sunt fără pori, capul i se mișcă într-o rotire ultra-ușoară, iar vocea ei nu se îndepărtează nici un centimetru de tonul dorit. Ea este Anna Indiana, prima muziciană a cărei întreagă existență – de la imagine și cântat, până la progresia acordurilor muzicale, tonalitate, tempo și versuri – se pretinde că a fost generată de o inteligență artificială, fără implicare umană, scrie Business Insider.

În cântecul ei de debut, “Betrayed by this Town”, Indiana cântă despre faptul că are inima frântă, că rătăcește singură pe străzi și că vrea să dărâme un oraș plin de “speranțe spulberate și țipete tăcute”. În videoclip, ea stă dezinvoltă în fața unui microfon și a unui filtru pop ca un creator ASMR de categoria B.

Pe contul X al Indianei, creatorii ei, care încă nu s-au dezvăluit public, au scris că o serie de instrumente au fost folosite pentru crearea ei: utilizarea bibliotecilor Python open-source pentru a programa progresii de acorduri, ChatGPT 4 pentru a produce versuri și implementarea unui cod pentru a potrivi versurile cu o melodie și o voce sintetică de la Synthesizer V, care este convertită într-o voce liberă de drepturi de autor cu ajutorul software-ului de “clonare” Musicfy. Business Insider a încercat să ia legătura cu aceștia pentru a comenta, dar nu au răspuns.

Videoclipul a adunat 21 de milioane de vizualizări pe X și s-a confruntat cu reacții vehemente. Criticul muzical de pe YouTube Anthony Fantano a spus că melodia este “nașpa”, comedianta Kathy Griffin a spus “Suntem condamnați”, iar o mulțime de comentatori au spus că videoclipul este cel mai rău lucru pe care l-au auzit vreodată. Pe un ton aparent sarcastic, muzicianul James Blake a spus că este încântat de viitor, iar clipul l-a făcut să plângă.

O serie de experimente

Pe măsură ce noile tehnologii s-au dezvoltat, au apărut din ce în ce mai mulți muzicieni virtuali realizați parțial cu ajutorul inteligenței artificiale. Totul a început cu Hatsune Miku, creată în 2007, care este practic o vedetă pop globală. Există Miquela, care a colaborat cu oameni reali precum Teyana Taylor și Baauer și ale cărei melodii pot fi considerate pop. Apoi a venit FN Meka, rapperul cyborg care a semnat un contract cu Capitol Records, dar a fost abandonat după ce a fost acuzat de stereotipuri rasiale.

Reacția față de Indiana a fost atât de intensă pentru că este prima artistă care se presupune că a fost dezvoltată complet de AI și pentru că muzica ei este atât de falimentară din punct de vedere creativ. Numele ei în sine este un acronim neliniștitor care promovează o schimbare totală a paradigmei AI: “Rețelele neuronale artificiale accelerează noile dezvoltări inovatoare, declanșând o nouă eră”.

Cu toate acestea, este ușor de imaginat un viitor în care un cult al fanilor o venerează pe Indiana așa cum o venerează pe Miquela și pe alți influenceri virtuali. Muzica Indianei este mediocră, dar nu este în mod evident imposibil de ascultat. Vocea ei este înfiorător de fină, cu tendințe emo. Dar, într-adevăr, așa sună în zilele noastre o mulțime de “streambait pop” orientat spre ascultare pasivă.

În timp ce detractorii au spus că acest lucru dovedește că artiștii nu trebuie să se îngrijoreze de faptul că inteligența artificială îi va înlocui, nu pare să fie în întregime vorba despre asta. Într-un ecosistem de streaming în care stațiile de ritmuri lo-fi de 24 de ore au zeci de mii de ascultători concomitenți, iar utilizatorii lasă algoritmul Spotify să redea automat recomandări timp de ore întregi, pare probabil ca Indiana să se integreze în valul actual de muzică. Într-adevăr, creatorii Indianei au scris pe Twitter că obiectivul este “să creeze și să interpreteze muzică originală nouă pe un livestream 27/7, cu zero oameni în buclă”.

Muzica generată în totalitate de inteligența artificială nu va înlocui niciodată creativitatea autentică, dar ar putea deturna fluxurile muzicale de la muzica nouă mai provocatoare. Numiți-o “streambait creep”: modul în care ascultătorii crescuți cu muzică pop generică nu le va mai păsa dacă muzica este reală sau robotizată. Dacă elementul uman este eliminat în totalitate și este nevoie doar de câteva butoane pentru a genera mai multe Indiana, ar putea urma un întreg macrogen de muzică inteligentă ușor de ascultat.

Sursa: Captură foto

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *