Intră în vigoare ordinul pentru combaterea fenomenului „Shrinkflation”. Companiile, obligate să informeze consumatorii complet, corect şi precis cu privire la modificarea cantităţilor de produs

cumparaturi, cos cumparaturi, magazin Sursa foto: Pixabay

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) anunţă intrarea în vigoarea a ordinului privind combaterea fenomenului ”Shrinkflation”, iar acest act normativ stabileşte că operatorii economici sunt obligaţi să informeze consumatorii cu privire la modificarea cantităţilor de produs, având prezentarea, ambalajul, forma identice, chiar şi în condiţiile menţinerii aceluiaşi preţ.

ANPC a transmis, printr-un comunicat citat de Agerpres, că, de vineri, intră în vigoare Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor care impune o informare exactă a consumatorilor, în cazul practicii comerciale cunoscute sub numele de Shrinkflation.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

”Actul normativ stabileşte obligaţia operatorilor economici de a informa consumatorii complet, corect şi precis cu privire la modificarea cantităţilor de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condiţiile menţinerii aceluiaşi preţ.

Informarea trebuie făcută în acelaşi câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă şi cu aceeaşi dimensiune şi se va realiza prin intermediul unei plachete, după modelul celei prevăzute în anexa Ordinului”, a anunţat ANPC.

De asemenea, operatorii economici trebuie să se asigure de existenţa unităţii de referinţă, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantităţii produsului.

În plus, obligaţia de informare a consumatorilor de către operatorii economici se aplică pe o perioadă de cel puţin 30 de zile, de la data punerii în vânzare, la raft, a produsului cu volum sau greutate redusă.

”Prin acest Ordin, stabilim un standard de exigenţă şi transparenţă necesar în relaţia cu consumatorii. Orice încercare de a masca reducerea cantităţilor de produse, menţinând aceleaşi preţuri şi ambalaje, fără o informare clară şi precisă, va fi sancţionată. Consumatorii au dreptul la o informare corectă, completă şi precisă, iar operatorii economici trebuie să îşi asume această responsabilitate. ANPC va monitoriza cu stricteţe aplicarea acestui act normativ şi nu va tolera nici un fel de abateri”, a declarat Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: