Antreprenor cu valoare adăugată: Aceeași Mărie, brandul de îmbrăcăminte modernă fondat de Antonia Negrău, inspirat de elementele din folclor / „Vorba românească ”Aceeaşi Mărie cu altă pălărie” exprimă foarte bine ceea ce facem noi”

aceeasimarie_01

O pasiune pentru modă încă din copilărie împletită cu dragostea pentru portul popular românesc s-au transformat acum câțiva ani într-un brand de îmbrăcăminte modernă ce atrage foarte mulți tineri. De fapt, foarte multe tinere, după cum a povestit pentru Economedia Antonia Negrău, fondatoarea afacerii Aceeași Mărie.

„Bunica mea ţesea la război diferite piese vestimentare, apoi făcea nişte broderii minunate, aşa că dragostea faţă de portul popular românesc s-a transmis de la o generaţie la alta. Povestea Aceeaşi Mărie a început în facultate. Lucrarea mea de licenţă a studiat comportamentul consumatorului pe tema ”Integrarea Elementelor Folclorice în Vestimentaţia Contemporană”. În felul acesta am îmbinat publicitatea cu pasiunea pentru modă. La Master am dus mai departe conceptul şi am cercetat ideea unui magazin online, iar coordonatoarea lucrării m-a încurajat să transform ideea în realitate. Am început câteva teste şi abia în 2020 am lansat magazinul online”, spune Antonia.

Numele, spune ea, este legat de concept. „Vorba românească “Aceeaşi Mărie cu altă pălărie” exprimă foarte bine ceea ce facem noi. Luăm diferite simboluri din cultura română şi le integrăm în contemporan, în piese vestimentare şi accesorii care pot fi purtate în cât mai multe ţinute.”

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Începutul cu magazinul online de acum 5 ani a fost unul timid: „Am avut doar 4 piese la început: 3 modele de bluză şi un model de tricou. Astăzi avem peste 100 de modele de rochii, bluze, fuste, cămăşi, hanorace şi eşarfe din mătase naturală.”

Iar investiția a fost de doar câteva mii de euro. „Investiţia iniţială a fost de aproximativ 5000 de euro şi a acoperit producţia iniţială (materiale care au devenit ulterior stocuri de produse), magazinul online, crearea firmei şi înregistrarea mărcii, plus elementele de packaging.  Nu am apelat la credite, toată finanţarea a venit din fonduri proprii.”

Acum, pe lângă magazinul online, care este principalul canal de distribuție, mai exista și un showroom de pe Strada Suvenir nr. 9, deschis la finalul anului trecut, şi mai colaborează cu câteva magazine din Sibiu, Braşov şi Timişoara.

Chiar și așa, afacerea funcționează cu doar trei oameni, spune Antonia Negrău.

„Modelul de business actual ne permite să operăm cu o echipă mică, formată din 3 persoane: eu, soţul meu şi încă un colaborator. Însă producţia este externalizată la diferiţi furnizori, astfel încât activitatea in-house include doar partea de design, promovarea şi vânzarea efectivă. Cu toate astea, observăm că piaţa a devenit mai complicată, pe măsură ce unele ateliere de producţie şi-au închis porţile.”

Eşarfele din mătase naturală sunt cele mai cerute produse Aceeaşi Mărie, urmate de rochiile din pânză topită de bumbac şi de bluze, spune Antonia. 

Ea precizează că o altă parte importantă din business este piaţa de cadouri corporate. „Sunt tot mai multe companii care vin la noi pentru comenzi de eşarfe din mătase naturală, fie că e vorba de modele pe care le avem deja în stoc sau designuri personalizate.”

În ceea ce privește furnizorii, Antonia a explicat pentru Economedia că, preponderent lucrează cu firme din România, atât în privinţa materialelor, cât şi a producţiei. Dar, pentru că unele materii prime nu se mai găsesc în țară, le-a luat din străinătate.

„Anul trecut am fost nevoiţi să căutăm un furnizor în afara ţării pentru producţia eşarfelor din mătase naturală pentru că toţi furnizorii specializaţi şi-au închis porţile. Am găsit un furnizor în Italia, care are o lungă tradiţie în domeniul produselor din mătase naturală. Asta ne-a permis şi o îmbunătăţire a calităţii produselor pe care le oferim, care astăzi sunt la acelaşi nivel cu marile branduri de lux din Italia.”  

Antonia a explicat și cum a reușit să își facă loc pe această piață.

„Versatilitatea produselor este unul dintre diferenţiatorii principali, urmată de calitatea superioară a materialelor pe care le folosim. De asemenea, avem un plus de creativitate în ceea ce priveşte întregul concept al hainelor noastre. Fiecare piesă Aceeaşi Mărie are un concept în spate, nu producem doar de dragul de a produce. În zona de slow fashion, cea a hainelor de designer, încă este mult loc pe piaţa din România. Piaţa a crescut faţă de acum 10 sau 15 ani, pe măsură ce veniturile românilor au crescut.”

În, susține Antonia, „a contat şi vizibilitatea pe care o avem eu şi soţul meu în mediul online, asta ne-a adus în multe contexte care au ajutat şi brandul.”

Afacerea a crescut în acești 5 ani, dar Antonia recunoaște că a fost nevoită să învețe din mers.

„După primii ani de teste ştiam cum vreau să arate produsele Aceeaşi Mărie, însă nu ştiam nimic despre ce înseamnă un business de fashion. Cum faci primele stocuri, cum poziţionezi produsele, cum identifici furnizorii care să te ajute. Este o piaţă extrem de închisă, în care fiecare business încearcă să-şi păstreze furnizorii pentru el. Din fericire, am avut parte de ajutor din partea unor oameni care aveau mulţi ani de experienţă în spate. Cu ghidajul lor am făcut primii paşi, apoi am învăţat cum să identific noi furnizori.”

Produsele au avut mare succes la femei, arată Antonia. „Peste 80% dintre clienţii Aceeaşi Mărie sunt femei, însă avem şi o mică colecţie de produse pentru bărbaţi. În general, clientele noastre sunt femei peste 25 de ani, cu veniturii medii şi peste medie. Avem şi un mic procent de clienţi din afara ţării, însă ne dorim ca în 2025 această pondere să crească.”

Prin campania „Antreprenor cu valoare adăugată”, Economedia promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe antreprenorii români să dezvolte și să vândă produse fabricate parțial sau total pe plan local, sub branduri proprii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.