Medicul veterinar Bianca Andreev a ales să urmeze drumul antreprenoriatului și a fondat SHAW, primul brand românesc de dispozitive inteligente și gadgeturi pentru animale de companie.
Sub acest brand sunt vândute produse variate, de la deja popularele litiere automate pentru pisici, la un roboțel de companie pentru animale și chiar un uscător pentru câini și pisici. Produsele pot fi văzute sau cumpărate din magazinul online Shaw.ro.
Povestea SHAW începe dintr-o nevoie personală a fondatoarei. Inițial, și-a dorit o litieră smart pentru pisicile ei, însă opțiunile disponibile pe piață nu au fost pe măsura așteptărilor sale. „Ca medic veterinar și proprietar de pisici, mi-am dorit produse care să îmi ușureze viața de zi cu zi, dar am observat că nu găseam gadgeturi care să fie cu adevărat eficiente și adaptate nevoilor reale ale animalelor”, a declarat Andreev pentru Economedia. Aceasta a adăugat că experiența sa ca medic veterinar a ajutat-o să înțeleagă mai bine nevoile animalelor și să selecteze „doar produse de calitate superioară, care să aducă un plus în viața proprietarilor de animale”.
Există un interes tot mai mare pentru astfel de produse la nivel global. Piața globală a gadgeturilor pentru animale de companie urmează să crească de la valoarea de 2,3 miliarde de dolari în 2023 la 10,4 miliarde de dolari în 2033, potrivit firmei de cercetare a pieței Future Market Insights. Rata de creștere anuală compusă așteptată pentru perioada menționată este de 14,5%. Și în România este mult loc de creștere. Vânzările locale de produsele pentru animale de companie, care includ și gadgeturile, sunt așteptate să ajungă în 2024 la aproximativ 577 de milioane de lei (aproape 116 milioane de euro), potrivit firmei de cercetare a pieței Euromonitor International.
Bianca are două pisici și un câine. „Toți trei sunt sufletul meu! Ei sunt ambasadorii noștri și filmăm adesea cu ei, testând produsele. Sunt parte din echipa noastră și ne inspiră în fiecare zi să facem lucruri minunate pentru animalele de companie din toată țara”, spune ea.
SHAW vrea să mute o parte din producție în România
Produsele SHAW sunt fabricate de parteneri internaționali, însă activitățile de cercetare, testare, studierea nevoilor clienților și dezvoltarea prototipurilor au loc în cadrul companiei.
„Restul procesului, cum ar fi producția propriu-zisă, este realizat de partenerii noștri internaționali, însă controlul calității și optimizarea produselor se face la noi”, explică Andreev.
Întrebată despre siguranța produselor, în condițiile în care unele litiere automate au ridicat probleme, punând în pericol pisici, Andreev a precizat: „Siguranța este prioritatea noastră! Am creat chiar și un video pentru a explica și demonstra cum funcționează produsele noastre, oferind o transparență totală. Nu vom comercializa niciodată produse care ar putea dăuna animalelor. Toate produsele SHAW sunt echipate cu senzori de siguranță și trec prin teste riguroase înainte de a ajunge la clienți.”
O provocare majoră pentru firmă a fost educarea pieței, spune medicul veterinar. Pe lângă oferirea de produse, firma se concentrează și pe acordarea de sfaturi și suport clienților. „Oferim inclusiv recomandări medicale și sprijin pentru întreținerea animalelor, pentru a ne asigura că fiecare client are acces la cele mai bune informații și soluții”, a explicat Bianca.
SHAW are planuri ambițioase de viitor. Firma vizează extinderea în alte țări și dezvoltarea unor noi categorii de produse. „Unul dintre visurile mele este să reușim să producem o parte din aceste produse chiar în România. Este un obiectiv ambițios, dar sunt încrezătoare că vom reuși să-l atingem”, a declarat Andreev pentru Economedia.
Prin campania „Antreprenor cu valoare adăugată”, Economedia promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe antreprenorii români să dezvolte și să vândă produse sub branduri proprii.