Anunț de la Umbrărescu: „Angajăm mineri!” / UMB va începe în 2024 lucrările la tunelul de doi kilometri de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva

Tunel Daniela Autostrada A 1

UMB, cel mai puternic constructor din România a publicat vineri, 22 decembrie, un anunț pentru angajarea de mineri. Grupul de firme deținut de Dorinel Umbrărescu caută mineri pentru că în 2024 trebuie să înceapă efectiv lucrările la tunelul de 2 kilometri de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva și a depus ofertă pentru cel mai mare contract rutier lansat până acum: lotul de 41 de kilometri dintre Poarta Sălajului, Zalău și Nușfalău care include tunelul de 3 kilometri de la Meseș. UMB nu are contracte feroviare la Metrorex sau CFR Infrastructură.

Autostrada A1, lotul lipsă dintre Lugoj și Deva este finanțată prin PNRR, iar între Margina (județul Timiș) și Holdea (jud. Hunedoara) UMB, asociat cu Euro Asfalt (Bosnia Herțegovina) va săpa un tunel cu o lungime de 2 kilometri, al doilea tunel rutier din țară după cel început de PORR la Momaia, pe A1 Sibiu – Pitești.

Lotul A1 Lugoj – Deva: 

„Vineri, 14.10.2022, CNAIR a semnat cu Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o contractul pentru ,,Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D’’. Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 Lei fără TVA. Finanțarea este asigurată prin PNRR. Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Conform condițiilor din acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m”, arată un comunicat CNAIR.

Despre tehnologia de forare NATM și durata estimată a primului tunel de autostradă din România, Economedia a scris aici.

Cu cine concurează UMB pentru contractul „Meseș” de 7 miliarde de lei: WeBuild (Italia) și alți cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol și Tekfen. UMB este în asociere cu firma Euro-Asfalt din Bosnia Herțegovina, la fel ca pe Lotul Margina – Holdea de pe A1 Lugoj – Deva.

Comentarii

    • Tehnologie de sapare cu scutul se foloseste in general la metrou sau tuneluri mai lungi, acolo unde ai lungimi mari. La 2 km nu se justifica finaciar.

  1. Umbrărescu ar putea folosi și o forță de muncă ieftină, adică pușcăriașii. Aduși pe șantiere, cu normă de muncă zilnică (nu silnică) cât să acopere toate cheltuielile din penssion, iar dacă au depășiri să li se reducă din pedeapsă.

  2. sfarsit, minerii sunt adusi acolo unde trebuiau adusi de acum 20 de ani!
    In loc sa se sparga muntii pentru autostrazi, s-au preferat viaducte si poduri mult mai scumpe si mai nesigure.
    Din pacate, minerii ce stiau meserie sunt la pensie sau in lumea dreptilor. De exemplu, in Agentia Nationala pentru Resurse Minerale nu mai sunt ingineri mineri si nu cred ca vor mai fi o perioada.
    Oare, va veni vremea cand numirile politice vor dispare?
    Poate cu noile tuneluri va renaste si meseria fara de care nu exista industrie…

  3. Voi realizati ca nu vor sapa tunelele cu tarnacoape,nu? Au utilaje speciale pentru forat si oameni calificati pentru astfel de tunelele.

  4. Sint un miner format în italia am 20 de ani experienta tunel natural sau tbm am făcut tradițional cu casa forma și mureti

  5. Cred ca un comentariu de mai sus spune totul, referitor la spalarea de bani. Uitati-va pe internet cum sapa PORR tunelul de pe A1, au oamenii lor specializati si utilaje speciale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *