Încă un Crăciun fără autostradă completă între Nădlac și Sibiu/ Românii care se întorc acasă de sărbători sună la 112 din cozile mari pe A 1 la Margina/ UMB încă nu a primit autorizație pentru lucrări

Autostrada-Lugoj-Deva-UMB

Încă un an va trece fără autostradă completă între Nădlac și Sibiu și cu aceleași cozi între Margina și Holdea, lotul lipsă de doar 10 kilometri pe care România nu a reușit să-l construiască prin două Programe Operaționale UE, dar pe care UMB trebuie să-l termine în calendarul PNRR.

Apropierea Sărbătorilor de iarnă aduce acasă, probabil, sute de mii de români care lucrează în străinătate, iar pe lângă cozile din punctele de trecerea a frontierei cu Ungaria (decizia Schengen nu ține de România) conducătorii auto pierd zeci de minute bară la bară la ieșirea de pe Autostrada A 1 și intrarea pe DN 68 A la Margina în județul Timiș.

Potrivit informațiilor Economedia, sâmbătă, șoferii au ajuns să sune și la 112 din cozile formate la ieșirea de pe A 1. Cozile se formează și vara, în iulie și mai ales în august, o altă perioadă cu trafic intens pe A 1 spre și dinspre Nădlac II. Ba chiar Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, blocat în august 2023 la Margina a recunoscut că a pus mâna pe telefon și a sunat la Poliție pentru a-i trimite echipaj la dirijare după cum Economedia a scris aici.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Ce se întâmplă, de fapt, cu contractul UMB-EuroAsfalt

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) -Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) -EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina)/ în asociere pentru experința pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB avea termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire, ceea ce încă nu s-a întâmplat. Termenul de execuție este de 34 luni.

Cronologia promisiunilor pentru șantierul UMB

Sorin Grindeanu, ianuarie 2023 : ,,Constructorul UMB va începe lucrările la secțiunea lipsă de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva în mai sau iunie, în avans față de termenul estimat” (detalii aici).

Sorin Grindeanu, iulie 2023 : ,,Constructorul român UMB va începe lucrările pentru finalizarea lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva (lotul cu tuneluri din PNRR) peste aproximativ două săptămâni” (detalii aici).

Sorin Grindeanu, august 2023 : antreprenorul ,,a făcut un pic de organizare de șantier” (detalii aici).

CNAIR, septembrie 2023 : ,,UMB începe lucrările efective pe Autostrada A1 Lugoj – Deva de-abia în noiembrie după ce predă Proiectul Tehnic (PT) și după ce ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu semnează Ordinul pentru scoaterea din fondul forestier a 18 hectare de pădure, pe o lungime de 2 kilometri din traseul total de aproape 10 kilometri, precizează CNAIR într-un răspuns pentru publicația Opinia Timișoarei.

Sorin Grindeanu, octombrie 2023 : ,,UMB va preda proiectul tehnic al Autostrăzii A1 Holdea – Margina luna viitoare (n.r noiembrie) când ar urma să fie emise avizele necesare începerii lucrărilor/Cred că, pe parcursul lunii noiembrie și chiar în această dimineață am avut o discuție cu constructorul, vor termina și va fi acceptat proiectul urmând ca, după aceea fiind totuși și o perioadă de iarnă, când vremea va permite să intre la execuție.” (detalii aici).

Dincolo de estimările/promisiunile oficialilor din Transporturi, se pune întrebarea dacă proiectul tehnic a fost predat în termen și de ce întârzie avizul CTE CNAIR, mai ales că termenul de execuție este de 34 de luni, la limita calendarului PNRR.

În județul Timiș, UMB lucrează și pe șantierul Centurii Timișoara Sud.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. pentru ca sau intins cei de la UMB si acum nu mai au numcitori pe care sai trimita sa inceapa efectiv lucru si acum trag de timp , iar noi asteptam ca prostii fara autostrazii

    • 1 Nu știu dacă îți dai seama, dar aia care proiectează autostrada nu sunt tot ăia care lucrează pe șantier. Pur și simplu sunt alti oameni.
      2 Vezi că chiar acum UMB este pe punctul de a preda înainte d termen, încă 2 lucrări contractate. Deci, nu prea vad de ce ar trage de timp, că ei sunt în grafic și forțele alea se disponibilizează pentru alte lucrări.
      A, că o fi o problemă cu proiectarea, cum se mai întâmplă și la case mai mari, că socoteala de acasă nu da cu aia din târg, mai ales că mai este implicată o companie pentru că UMB nu are experiență cu tunelurile, se poate. Dar când ați stat 10 ani după niște echipe din Italia, Spania sau Grecia, nu v-am deranjat? Că lotul 1 din DEx12 a fost abandonat de jegurile care se aruncă la toate contractele din Romania și nu onorează niciunul, nu deranjează?
      Țin minte la prima lucrare luată de UMB, finalizată înainte de termen care se exploatează fara probleme și azi, că jegurile din presă tot așa grohăiau (șpagă, incompetență, nereguli, etc). Normal, concurența incompetenta va plătește să-i mânjiți cu rahat și voi, cum mâinile “curate” asta faceți. Chiar daca vin din rahat, bani nu au miros, nu?

      • vezi ca una e studiu de fezabilitate si alta e proiectarea de detaliu. de proiectarea de detaliu se ocupa umb precum si de proiectul de autorizatie de construire..

  2. Deocamdată , in acest an , UMB a dat in exploatare înainte de termen lotul2 din autostrada A0 și va da in exploatare și lotul trei din DEx 12 , tot înainte de termen.
    Că autorul nu menționează aceste realizări și sugerează ca neînceperea lucrărilor pe lotul Marginea – Holdea este vina UMB este altă problemă. In orice caz , conform contract mai sunt cel puțin trei vacanțe de Crăciun până la termenul contractual.
    In rest ce să spun ? Probleme mari , mari de tot cu gramatica .
    P.S. Propaganda lui Ciurea a prins !

    • De fapt tergiversarile nu sunt din vina constructorului, ele sunt dictate de politrucii care conduc tara asta de 34 de ani. Intelectul cui nu pricepe asta, este suferind rău de tot. De fapt românii își merita soarta, fiindcă de 34 de ani votează la fel și așteaptă de fiecare dată alt rezultat. Nu v-a plăcut viteza pe care o imprima Drulaul, multumiti-va cu procrastinarea pesedistopenelista când vine vorba de infrastructură

    • vezi ca umb pe a0 a inceput lucrarile fara autorizatie de construire la decopertari si alte lucrari, de aia a terminat la timp.

  3. Umb termina 2 loturi inainte de termen, asta inseamna 54 de km de autostrada si drum expres. Pe locul 2 o sa fie Strabag & Geiger cu 15 km, Nurol pe locul 3 cu 13 km si Alsim pe locul 4 cu probabil 10 km.
    Si toata lumea ataca pe Umb cine termina inainte de termen. In tara asta daca nu faci nimic gen Aktor pe A0 Sud, nu te ataca nimeni, poti sa mimezi ca lucrezi ani de zile. Insa daca termini ceva inainte de termen esti atacat de toata lumea. Bravo Romania.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.