Constructorul român UMB va începe lucrările pentru finalizarea lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva (lotul cu tuneluri din PNRR) peste aproximativ două săptămâni, a anunțat vineri, la Timișoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Lotul Holdea (jud. Hunedoara) – Margina (jud. Timiș) are o lungime de aproape 10 km, din care 2 km tuneluri, galerie dublă. La începutul anului, ministrul Grindeanu estima începerea lucrărilor în mai-iunie (detalii aici). Contractul a fost semnat în 2022 cu Asocierea UMB – Euro Asfalt, o firmă din Bosnia-Herțegovina cu portofoliu în tuneluri realizate pe Autostrăzile din Balcani, iar durata de realizare este de 45 luni, primele 11 luni pentru proiectare și 34 execuție.
„În următoarele două săptămâni o să înceapă lucrările și pe Margina – Holdea, adică pe zona cu tuneluri pentru urși. Aceeași companie care lucrează la centura Timișoara Sud (n.r UMB) să înceapă să aducă materiale …este pe finalizare etapa de proiectare, termenul este final de noiembrie. Din discuțiile pe care le-am avut cu conducerea acestei companii, probabil că săptămâna viitoare, maximum două săptămâni vor aduce utilaje pentru a începe lucrul fiind în etapa de finalizare a proiectului (Proiectul Tehnic) pe Margina-Holdea”, afirmă Sorin Grindeanu.
Șantierul de pe A1 Lugoj – Deva va începe fără contract semnat de supervizare, după cum Economedia a explicat aici, deși licitația a fost lansată în urmă cu o jumătate de an.
UMB a primit vineri, 7 iulie, Ordinul pentru Începerea Lucrărilor (OIL) pentru Centura Timișoara Sud, contract semnat pe 27 iunie, iar finalizarea centurii de 25 de kilometri (aproape 60% execuție) s-ar putea face înainte de termen 7-8 luni, termenul contractual fiind de 12 luni, a mai explicat Grindeanu.