Arabia Saudită va înfiinţa a doua companie aeriană națională / Riyadh Air se va confrunta cu confrunte cu giganții regionali Emirates, Qatar Airways și Turkish Airlines, pe măsură ce industria de turism își revine după pandemie

avion aviatie IATA Sursa foto: Twitter/@IATA

Arabia Saudită a anunţat duminică înfiinţarea celei de a doua companii aeriene naţionale, denumită Riyadh Air, în ideea de a face din capitala Riad un hub aerian capabil să rivalizeze cu competitorii din Golful Persic, informează AFP.

Compania Riyadh Air, care va avea sediul în capitala regatului şi va fi deţinută în întregime de fondul suveran Public Investment Fund (PIF), şi-a propus să “lanseze zboruri spre peste 100 de destinaţii din întreaga lume până în 2030”, a informat agenţia oficială de presă SPA.

Noul transportator aerian este aşteptat să adauge 20 de miliarde de dolari la PIB-ul regatului şi să creeze peste 200.000 de locuri de muncă directe şi indirecte. Riyadh Air va fi condusă de Tony Douglas, fost director general la Etihad Airways, compania aeriană a emiratului Abu Dhabi.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Monarhia petrolieră îşi urmăreşte obiectivele ambiţioase incluse într-un vast program de reforme al prinţului moştenitor, Mohamad bin Salman bin Abdulaziz, care vrea să tripleze traficul aerian până la 330 de milioane de pasageri pe an la finele acestui deceniu.

Anunțul ar putea duce la o bătălie mai dură pentru pasageri, urmând să se confrunte cu giganții regionali Emirates, Qatar Airways și Turkish Airlines, pe măsură ce industria de turism își revine după pandemie.

În luna noiembrie a anului trecut, autorităţile saudite au anunţat construcţia unui nou aeroport pe o suprafaţă de 57 de kilometri pătraţi în apropiere de capitala regatului, aeroport care ar urma să fie tranzitat de 120 de milioane de călători pe an în 2030 şi 185 de milioane în 2050.

Agenţia SPA susţine că Riyadh Air va exploata o “flotă de avioane moderne”, fără a preciza numărul sau tipul de aparate. Potrivit cotidianului financiar Wall Street Journal, fondul suveran de investiţii PIF este “aproape de un acord” cu producătorul american de avioane Boeing pentru o comandă evaluată la 35 de miliarde de dolari.

În prezent, cel mai frecventat aeroport internaţional din Arabia Saudită este la Jeddah, pe malul Mării Roşii, unde îşi are sediul şi compania aeriană naţională Saudia. Acest oraş găzduieşte în fiecare an milioane de musulmani care efectuează pelerinajul până la Meca.

Autorităţile saudite încearcă de mai mulţi ani să poziţioneze Riad-ul drept un rival pentru centrul regional de afaceri care este Dubai, din Emiratele Arabe Unite, şi a cărei companie aeriană naţională (Emirates) este cea mai mare din Orientul Mijlociu.

Capitala Arabiei Saudite numără în prezent opt milioane de locuitori, însă autorităţile speră să ducă numărul la peste 15 milioane în 2030.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: