ARF semnează contracte de 4 miliarde lei pentru locomotive și trenuri noi: Luni, contractul de 760 de milioane lei pentru 16 locomotive Alstom, iar marți contractul PESA de 3,2 miliarde lei pentru 62 de rame electrice

CFR Calatori Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), va semna săptămâna viitoare, luni și marți, contracte de 4 miliarde lei pentru achiziția a 62 de trenuri electrice și a 16 locomotive noi. Astfel, luni, 29 ianuarie, va fi semnat cu Alstom (Franța) contractul de 760 milioane lei pentru 16 locomotive electrice noi, iar marți, 30 ianuarie, contractul cu PESA (Polonia) pentru 62 de rame electrice de scurt parcurs, contract de 3,2 miliarde lei.

Contractul Alstom: 

Asocierea Alstom (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat) a depus singura ofertă pe care ARF a verificat-o și a confirmat-o ca validă, deci nu pot fi contestații. Locomotivele pot atinge o viteză maximă de 200 km/h (viteza maximă la Călători este limitată la 160 km/h, iar la Marfă 120 km/h) și pot tracta până la 16 vagoane de călători, a transmis ARF. Acestea vor intra în parcul de material rulant de la CFR Călători.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat Asocierea ALSTOM (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat), drept câștigătoare a licitației pentru achiziția a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători, inclusiv serviciile de mentenanță și reparații, pe o perioadă de 20 ani, necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort a respectivelor locomotive.

Finanțarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Astfel, după finalizarea propunerilor tehnice și financiare, al unicului producător de material rulant care a depus documentația de licitație, primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) și încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației, prin desemnarea producătorului de material rulant francez Alstom Transport SA. Oferta financiară se ridică la suma de 767.510.640 lei, fără TVA, compusă din valoarea de livrare a 16 locomotive electrice și contravaloarea mentenanței pentru o perioadă de 20 de ani. De asemenea, precizăm că în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 20 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional”.

Contractul PESA: 

Este primul mare contract finanțat prin Fondul European de Modernizare, un fond în care au fost transferate proiectele de electrificare pentru liniile Constanța – Mangalia și Videle – Giurgiu care au ieșit din calendarul PNRR.

Contractul are o valoare de 3,2 miliarde lei, dar poate fi suplimentat până la 4,1 miliarde lei dacă se dublează durata serviciilor de întreținere de la 15 la 30 de ani, a transmis Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pe pagina de Facebook.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că reprezentanții Comisiilor de evaluare au transmis furnizorului polonez de material rulant PESA invitația de a semna, în data de 30.01.2024, ora 11:00, contractul de achiziție a 62 de rame electrice regionale (RE-R), destinate transportului regional de scurt parcurs, care au fost împărțite pe trei loturi.

Finanțarea proiectului va fi asigurată prin Fondul European de Modernizare (FM) 2021-2030, unul din instrumentele cheie care contribuie la obiectivele Pactului ecologic European, prin sprijinirea unei tranziții juste din punct de vedere social către o economie verde. Menționăm că perioada de mentenanță și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri.

Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:

Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;

Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;

Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit”, arată un comunicat ARF.

Semnarea contractului pentru cele 62 de trenuri electrice noi se face pe baza deciziei CNSC. Pe de altă parte, publicația de specialitate Club Feroviar a transmis că, Alstom și PESA se judecă la Curtea de Apel București pentru acest contract.

Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Comentarii

    • Nu reușesc să imi stăpânesc furia când văd că această gloată de imbecili care propun pe de-o parte și cealaltă grămadă de trădători de țară care aprobă astfel de finanțări pe cealaltă parte. Când vă treziți din prostie și hoția care o perpetuați de ani de zile cu aceste achiziții?Păi cu aceste cifre pe care le vehiculați construiți fabrica in ROMÂNIA și dați cetățenilor acestei țări de lucru,pot duce o pâine acasă,banii rămân în țară, producem la noi in țară, iar peste câțiva ani putem vinde altor țări aceste locomotive si garnituri de tren!

  1. De ce nu sau luat de la softronic locomotive și rame sau rame de la Pașcani ,tot mai bune sunt gunoaiele străinilor,de comisionul își spune treaba

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *