Asociația Magazinelor online: România are un procent consolidat de 3,17% din PIB generat din vânzarea online a bunurilor şi serviciilor

cumparaturi online card foto pexels-anna-shvets

România are un procent consolidat de 3,17% din PIB generat din vânzarea online a bunurilor şi serviciilor (e-GDP), ocupând locul 3 în Europa Centrală şi de Est şi locul 12 la nivelul întregului continent european, informează Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO), citând datele Raportului European E-commerce 2023, publicat de Ecommerce Europe şi EuroCommerce, potrivit Agerpres.

În ceea ce priveşte volumul vânzărilor în cadrul statelor membre UE, România ocupă tot locul 3 în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia. Sectorul de comerţ electronic din România domină piaţa din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările în regiune, fiind estimată o cifră de afaceri de aproximativ 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro în întreaga regiune.

Raportul European E-commerce 2023 evidenţiază că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazinele româneşti, în timp ce 21% au comandat şi de la magazine străine.

La nivel european, cele mai comandate produse online sunt cele din categoria hainelor, încălţămintei şi accesoriilor vestimentare (68% din produsele comandate online), urmate de cărţi, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) şi produse cosmetice sau de înfrumuseţare (27%).

ARMO mai arată că, potrivit unei cercetări realizate de Institutul Naţional de Statistică (INS) asupra preţurilor din mediul online pe o perioadă de trei ani (2020-2023), acestea au înregistrat, în general, o evoluţie sub rata inflaţiei. În primăvara anului 2023, s-au observat scăderi semnificative la preţul produselor alimentare. Spre exemplu, în luna mai faţă de aprilie 2023, laptele cu 1,5% grăsime s-a ieftinit cu 7%, iar cel cu 3,5% a avut un preţ cu 9,4% mai mic în medie. Preţul uleiului de floarea soarelui a scăzut cu 3,5%. Reducerile de preţ au continuat şi în iunie, cu scăderi de 4,7% pentru laptele cu 1,5% grăsime, 4,5% pentru făină şi 3,7% pentru uleiul de floarea soarelui. Alte produse măsurate de INS, cum ar fi merele, fasolea, untul, pâinea şi mălaiul, au înregistrat reduceri de preţ în mediul online.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *