Asociația marilor rețele de magazine critică plafonarea preţului lemnelor de foc. AMRCR consideră că decizia nu va avea ca efect protejarea populaţiei. Miercurea trecută, guvernul a decis să plafoneze prețul la 400 lei/mc, atât la Romsilva, cât și la privați

lemne, lemne foc sursa foto: Pixabay

Ordonanţa de Urgenţă care plafonează preţul materialelor lemnoase necesare pentru încălzire în sezonul rece nu îşi va atinge scopul declarat şi anume protejarea populaţiei, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).

Săptămâna trecută, guvernul a plafonat prețul lemnului de foc la 400 de lei/metru cub, decizie care a fost criticată puternic de asociații ale patronatelor din domeniu, de organizații de mediu, dar și de politicieni de la putere pentru că plafonarea vizează atât lemnul vândut de regia de stat Romsilva, cât și de firmele private. În plus, nu există compensare pentru diferența de preț.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale consideră că, în forma actuală, Ordonanţa de Urgenţă care plafonează preţul materialelor lemnoase necesare pentru încălzire în sezonul rece ar putea determina obstacole în piaţa lemnului, generând dificultăţi de achiziţie a lemnului de foc şi a produselor derivate din lemn, cu repercusiuni asupra consumatorului final.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Credem că plafonarea de preţ doar la vânzătorul final va crea blocaje pe piaţă şi va afecta desfăşurarea concurenţială a activităţii operatorilor din domeniu, penalizând exact acele companii care respectă regulile pieţei şi sunt responsabile faţă de consumator”, spun reprezentanţii organizaţiei.

AMRCR îşi exprimă speranţa că factorii de decizie vor lua în considerare o revizuire cât mai rapidă a actului normativ, cu atât mai mult cu cât este necesar ca reglementările legislative emise să includă precizări clare privind aplicabilitatea şi modul de implementare, pentru a evita o eventuală distorsionare a pieţei în plină criză a energiei şi în debutul sezonului rece, se mai arată în comunicat.

Din Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România fac parte mai multe companii de retail alimentar şi nealimentar din România, inclusiv mari magazine de mobilă și bricolaj: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros şi este membră a Confederaţiei Patronale “Concordia” şi a organizaţiei “EuroCommerce”.

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.