Asociația marilor rețele de magazine critică plafonarea preţului lemnelor de foc. AMRCR consideră că decizia nu va avea ca efect protejarea populaţiei. Miercurea trecută, guvernul a decis să plafoneze prețul la 400 lei/mc, atât la Romsilva, cât și la privați

lemne, lemne foc sursa foto: Pixabay

Ordonanţa de Urgenţă care plafonează preţul materialelor lemnoase necesare pentru încălzire în sezonul rece nu îşi va atinge scopul declarat şi anume protejarea populaţiei, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).

Săptămâna trecută, guvernul a plafonat prețul lemnului de foc la 400 de lei/metru cub, decizie care a fost criticată puternic de asociații ale patronatelor din domeniu, de organizații de mediu, dar și de politicieni de la putere pentru că plafonarea vizează atât lemnul vândut de regia de stat Romsilva, cât și de firmele private. În plus, nu există compensare pentru diferența de preț.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale consideră că, în forma actuală, Ordonanţa de Urgenţă care plafonează preţul materialelor lemnoase necesare pentru încălzire în sezonul rece ar putea determina obstacole în piaţa lemnului, generând dificultăţi de achiziţie a lemnului de foc şi a produselor derivate din lemn, cu repercusiuni asupra consumatorului final.

“Credem că plafonarea de preţ doar la vânzătorul final va crea blocaje pe piaţă şi va afecta desfăşurarea concurenţială a activităţii operatorilor din domeniu, penalizând exact acele companii care respectă regulile pieţei şi sunt responsabile faţă de consumator”, spun reprezentanţii organizaţiei.

AMRCR îşi exprimă speranţa că factorii de decizie vor lua în considerare o revizuire cât mai rapidă a actului normativ, cu atât mai mult cu cât este necesar ca reglementările legislative emise să includă precizări clare privind aplicabilitatea şi modul de implementare, pentru a evita o eventuală distorsionare a pieţei în plină criză a energiei şi în debutul sezonului rece, se mai arată în comunicat.

Din Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România fac parte mai multe companii de retail alimentar şi nealimentar din România, inclusiv mari magazine de mobilă și bricolaj: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros şi este membră a Confederaţiei Patronale “Concordia” şi a organizaţiei “EuroCommerce”.

sursa foto: Pixabay

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *