Asociația Pro Infrastructură a reacționat după ce primarul sectorului , Robert Negoiță s-a lăudat cu lucrările făcute la strada Drumul între Tarlale și a criticat felul în care noul drum pune în pericol șoferii și pietonii.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Drumul între Tarlale, de la o stradă îngustă, aglomerată, la un bulevard modern cu două benzi pe sens. Aici au fost reabilitate inclusiv trecerile la nivel cu calea ferată, care vă amintiți, generau niște blocajele infernale.”, a scris primarul pe Facebook.
“Robert Negoiță, primarul-șofer al Sectorului 3, se lăuda ieri cu transformarea Drumului între Tarlale (bun nume) în ceea ce dumnealui numește “un bulevard modern cu două benzi pe sens”. Dar oare chiar o așa o fi?”, scriu reprezentanții Asociației.
Aceștia enumeră apoi mai multe pericole, cum ar fi trecerile de pietoni fără semafor sau refugii, benzile de circulație late precum cele de pe autostrăzi, unde se circulă cu viteze mari, precum și lipsa unor benzi de biciclete sau transport public.
“Priviți trecerea de pietoni. Literatura de specialitate spune că nu trebuie să ai o traversare pietonală pe mai mult de două benzi fără semafor. Iar dacă chiar insiști să o faci fără, măcar pune un scuar, un refugiu, o insulă în centru unde pietonul poate să se oprească. Altfel e ca la jocurile alea vechi din anii ’90 cu broasca și iepurele care trec strada.
Măcar aplică niște măsuri de protecție: poți face trecerea supraînălțată, îngustează benzile carosabile, pune marcaj rezonator transversal ca să OBLIGI șoferii să încetinească! Dumnezeule, măcar fă trecerea mai vizibilă cu marcaje speciale și ilumineaz-o (suplimentar) ca să poți traversa și noaptea!
Pistă velo? Ce e aia? Nu e loc, dom’le! Fără să știm proiectul și fără să fi măsurat în teren, după cât loc rămâne pe lângă turismele și camionul ori autobuzul din fotografie, putem spune cert că banda are cel puțin 3,5 metri (standard de drum expres, 120 km/h), dacă nu chiar 3,75 m (autostradă, 130 km/h).
Este arhisuficient să ai 3,5 metri lățime pe banda pe care circulă transportul public, iar pe cele de autoturisme 3,25 m și chiar 3 m. Astfel, este loc berechet să faci o pistă velo bidirecțională de 3,5-4 m lățime, separată fizic de partea carosabilă ca să asigure confort și siguranță pentru cicliști.
Și cu benzile de maxim 3,25 metri obligi șoferii să o lase mai moale! Dar aici geometria este fix pe dos “gândită”: lățime bandă de 3,75 m ca pe autostradă, drum lung, fără pante, fără curbe și obstacole. Blană!
Bandă dedicată pentru transportul public? Poate în visele noastre. Și putem găsi și alte elemente de bază, ce să mai zicem de finețuri, care lipsesc cu desăvârșire din poza noului bulevard… “modern”.
Capitalele europene campioane la siguranță rutieră iau fix măsurile pe care vi le-am explicat mai sus, și altele desigur, și își modernizează marile bulevarde regândind din temelii felul în care oamenii se mișcă prin oraș: pietonii și cicliștii primesc spațiu cu întâietate, prioritate în intersecții, protecție peste tot și confort, urmați de cei care folosesc transportul în comun, iar șoferii sunt lăsați pe ultimul loc.
Așadar nu, domnule Negoiță, ceea ce ați făcut dumneavoastră nu se cheamă “bulevard modern”.”, conchide Asociația.
Potrivit Buletin de București, Drumul între Tarlale este o stradă de 3,3 kilometri care leagă bd. Theodor Pallady de Centura Capitalei, trecând printr-o zonă industrială și slab urbanizată. Publicația a mai scris recent că a fost inclusă pe lista străzilor ce urmau să fie modernizate încă din 2009, însă lucrările au tot întârziat până când Sectorul 3 a preluat controlul în 2020, invocând starea proastă a drumului.