Producătorul de maşini de lux Ferrari anunţă că a fost ţinta unui atac cibernetic care a vizat date confidenţiale ale anumitor clienţi în întreaga lume şi a primit o cerere de răscumpărare, relatează AFP.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ferrari a ”primitt recent o cerere de răscumpărare a anumitor coordonate ale clienţilor săi”, a anunţat luni seara într-un comunicat producătorul.

Hackerii ”au avut acces la anumite date referitoare la clienţii noştri, precum nume, adrese de e-mail şi numere de telefon, dar nu la date bancare”, precizează marţi un purtător de cuvânt al Ferrari.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

”Din câte ştim noi, pentru moment nu s-a divulgat nimic pe Internet. Urmărim situaţia foarte îndeaproape”, a anunţat el.

”Din principiu, Ferrari nu va accepta” să plătească o răscumpărare, ”pentru că plata unor astfel de cereri va finanţa activităţi infracţionale şi le va permite actorilor ameninţării să-şi perpetueze atacurile”, subliniază constructorul.

Acest atac cibernetic ”nu are niciun impact asupra operaţiunilor întreprinderii noastre”, dă asigurări Ferrari.

Imediat după primirea cererii de răscumpărare, ”am lansat o anchetă, în cooperare cu o societate de securitate cibernetică internaţională de prim-plan” şi ”am informat autorităţile competente”, anunţă constructorul.

CEO-ul Benedetto Vigna le-a trimis clienţilor prestigioase mărci o scisoare în care-i informează despre incident.

Producătorul a livrat 13.221 de mașini de lux în întreaga lume anul trecut, în creştere cu 18,5%.