Producătorul de maşini de lux Ferrari anunţă că a fost ţinta unui atac cibernetic care a vizat date confidenţiale ale anumitor clienţi în întreaga lume şi a primit o cerere de răscumpărare, relatează AFP.
Ferrari a ”primitt recent o cerere de răscumpărare a anumitor coordonate ale clienţilor săi”, a anunţat luni seara într-un comunicat producătorul.
Hackerii ”au avut acces la anumite date referitoare la clienţii noştri, precum nume, adrese de e-mail şi numere de telefon, dar nu la date bancare”, precizează marţi un purtător de cuvânt al Ferrari.
”Din câte ştim noi, pentru moment nu s-a divulgat nimic pe Internet. Urmărim situaţia foarte îndeaproape”, a anunţat el.
”Din principiu, Ferrari nu va accepta” să plătească o răscumpărare, ”pentru că plata unor astfel de cereri va finanţa activităţi infracţionale şi le va permite actorilor ameninţării să-şi perpetueze atacurile”, subliniază constructorul.
Acest atac cibernetic ”nu are niciun impact asupra operaţiunilor întreprinderii noastre”, dă asigurări Ferrari.
Imediat după primirea cererii de răscumpărare, ”am lansat o anchetă, în cooperare cu o societate de securitate cibernetică internaţională de prim-plan” şi ”am informat autorităţile competente”, anunţă constructorul.
CEO-ul Benedetto Vigna le-a trimis clienţilor prestigioase mărci o scisoare în care-i informează despre incident.
Producătorul a livrat 13.221 de mașini de lux în întreaga lume anul trecut, în creştere cu 18,5%.