Atac cibernetic la Ferrari / Au fost vizate date ale clienților, dar producătorul de mașini de lux nu va plăti cererea de răscumpărare

ferrari sursa foto: Pexels

Producătorul de maşini de lux Ferrari anunţă că a fost ţinta unui atac cibernetic care a vizat date confidenţiale ale anumitor clienţi în întreaga lume şi a primit o cerere de răscumpărare, relatează AFP.

Ferrari a ”primitt recent o cerere de răscumpărare a anumitor coordonate ale clienţilor săi”, a anunţat luni seara într-un comunicat producătorul.

Hackerii ”au avut acces la anumite date referitoare la clienţii noştri, precum nume, adrese de e-mail şi numere de telefon, dar nu la date bancare”, precizează marţi un purtător de cuvânt al Ferrari.

”Din câte ştim noi, pentru moment nu s-a divulgat nimic pe Internet. Urmărim situaţia foarte îndeaproape”, a anunţat el.

”Din principiu, Ferrari nu va accepta” să plătească o răscumpărare, ”pentru că plata unor astfel de cereri va finanţa activităţi infracţionale şi le va permite actorilor ameninţării să-şi perpetueze atacurile”, subliniază constructorul.

Acest atac cibernetic ”nu are niciun impact asupra operaţiunilor întreprinderii noastre”, dă asigurări Ferrari.

Imediat după primirea cererii de răscumpărare, ”am lansat o anchetă, în cooperare cu o societate de securitate cibernetică internaţională de prim-plan” şi ”am informat autorităţile competente”, anunţă constructorul.

CEO-ul Benedetto Vigna le-a trimis clienţilor prestigioase mărci o scisoare în care-i informează despre incident.

Producătorul a livrat 13.221 de mașini de lux în întreaga lume anul trecut, în creştere cu 18,5%.

sursa foto: Pexels

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *