VIDEO Au început asfaltările pe Podul de la Brăila. CNAIR va termina un pod „muzeu” pentru că drumurile de legătură sunt la doar 60%

Pod Brăila asfaltări

Au început primele lucrări de asfaltare pe podul de la Brăila, pod ajuns la aproximativ 93% stadiu fizic de execuție, a anunțat joi secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Chiar dacă WeBuild finalizează așternerea covoarelor asfaltice pe podul cu o lungime de 2 kilometri, al treilea pod suspendat ca lungime din Europa nu poate fi deschis circulației pentru că drumurile de legătură sunt la doar 60% execuție, deci CNAIR se îndreaptă spre scenariul „podului muzeu”.

Estimările oficiale arată că Podul de la Brăila ar putea să fie deschis în mai-iunie 2023 pe varianta Măcin respectiv în august-septembrie pe varianta Jijila. Stadiul fizic de execuție pentru Pod și Drumuri de Legătură este de 85%, potrivit raportării oficiale a CNAIR. Pentru legătura cu Drumul Expres Brăila – Galați, UMB a reluat lucrările pe șantierul ajuns la 30%, dar șansele de finalizare în decembrie 2023 sunt destul de mici (detalii despre DEx 6, aici).

Asfaltarea se desfășoară cu două truse de lucru, a transmis Scrioșteanu.

„Asfalt pe Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați-Tulcea. Așa cum spuneam la ultima vizită pe șantierul podului suspendat de la Brăila/Galați – Tulcea, am intrat în ultima etapă de execuție a lucrărilor.

Astăzi a început așternerea primului strat de asfalt pe podul suspendat;
În acest sens, 2 eșaloane de așternere asfalt acționează simultan”, a transmis el.
Imagini cu lucrările de asfaltare au fost publicate pe Canalul YouTube „Raducu P Drum”:



Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019. Investiția de aproximativ 500 milioane euro presupune și amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Comentarii

  1. Veșnicul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu livreaza procenti de realizare!
    Lunar!
    Nu tin nici de foame , nici de sete!
    Ar fi excelent daca Podul ar fi functional in 2024!
    Su am cunoaste vinovatii, cu nume si prenume, de nerealizarea lucrarii!😫

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *