Primăria Capitalei a primit cel puțin 10 oferte la licitația pentru achiziția a 100 de autobuze electrice noi, contract estimat la aproximativ 300 de milioane de lei. Anunțul privind interesul ridicat pentru această licitație a venit de la viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, care răspunde de infrastructură și transport, însă fără a prezenta și numele companiilor interesate, informație care încă nu a fost încărcată în sistemul electronic de achiziții publice. În general, astfel de informații devin publice doar la expirarea perioadei legale pentru depunerea ofertelor. Inițial, termenul-limită era stabilit pentru marți, 25 ianuarie 2022, așa cum a scris Economedia pe 17 decembrie 2021 la lansarea licitației, însă sistemul SEAP stabilește data de 9 februarie 2022.
„Licitația pentru achiziția a 100 de autobuze electrice a creat un interes ridicat din partea producătorilor de astfel de autovehicule. Mai mult de 10 companii importante s-au înscris deja în competiție. Noile autobuze electrice, noile tramvaie și investițiile pentru modernizarea infrastructurii de transport fac parte din procesul de reformă al transportului public pe care l-am început în Capitală. Confortabil, siguranță, modern, nepoluant. Acesta este viitorul transportului public din București”, a scris Bujduveanu pe Facebook, fără a explica de ce PMB are stabilit un termen de 12 luni pentru evaluarea ofertelor.
Autobuzele cu tracţiune complet electrică vor avea o autonomie de cel puţin 200 de kilometri între două încărcări succesive, infrastructura de încărcare aferentă, atât staţii de încărcare lentă (în depouri) cât şi pe traseu (încărcare rapidă) potrivit caietului de sarcini. Podeaua trebuie să fie coborâtă pe toată lungimea autobuzului, sunt prevăzute trei uşi duble şi instalaţie de climatizare (AC) pentru şofer şi călători. Capacitatea va fi de minimum 80 de călători din care 24-32 de călători pe scaune.
Două treimi din cele 1.530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv
Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E 3 şi E 4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E 6.