Aprilie începe fără Autorizație de Construire, implicit fără lucrări pe lotul lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, lotul de aproape 10 kilometri din PNRR care ar trebui terminat până la finalul anului 2026, dar în acest moment a depășit calendarul oficial.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ministerul Transporturilor nu a reușit nici acum să dea undă verde UMB pentru intrarea efectivă în teren, deși, în repetate rânduri, a promis că lucrările încep încă din toamna anului 2023. Pe 9 februarie 2024, ministrul Grindeanu promitea chiar la Timișoara începerea lucrărilor „la tuneluri” din 1 martie, după cum Economedia a explicat aici. Organizarea de șantier a UMB este la Timișoara unde același constructor lucrează pe Centura Timișoara Sud.

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în ministerul Transporturilor, susține că, pe lângă lipsa Autorizației de Construire, nici pădurea din amplasament nu este complet defrișată.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

„Peisaj dezolant pe ”gaura” de 9 km din A1 Sibiu – Nădlac: zero muncitori și utilaje pe această autostradă pusă de USR în PNRR. Deși Sorin Grindeanu a promis în repetate rânduri că se va lucra în 2023 pe ciotul de 9 km lipsă din A1 Lugoj – Deva, realitatea îl contrazice din nou. Ministerul Transporturilor pe care îl păstorește nu a emis autorizația de construire, suprafețele forestiere nu au fost eliberate în totalitate, utilitățile nu sunt mutate, iar utilajele și muncitorii lipsesc cu desăvârșire. Autostrada Lugoj – Deva a intrat în lucru în 2013. De atunci, are la activ o reziliere de contract (PSD în 2017, cu Grindeanu premier) și o anulare de licitație (PSD în 2022, cu Grindeanu la Transporturi). USR a pus pe roate în 2021 acest proiect deraiat de partidul comasat român PSD-PNL și i-a asigurat finanțarea din PNRR. Însă, pentru a lua banii europeni, autostrada trebuie finalizată cel târziu în 2026. Imposibil! Termenul contractual pentru lucrări e de 3 ani. Chiar dacă ar începe șantierul azi, se duce deja în 2027 finalizarea. În tot acest timp, românii stau în ambuteiaje kilometrice pe drumul național paralel dintre Holdea și Margina. Lui Grindeanu nu îi pasă de ei”, a declarat Horațiu Cosma.

Imadini din martie 2024 cu traseul Margina – Holdea au fost publicate pe canalul YouTube „Virtual Press”:

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) – Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) – EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina), în asociere pentru experința pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB avea termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire. Termenul de execuție este de 34 luni.