Autostrada A1 Lugoj – Deva: „Zero muncitori și utilaje” pe lotul din PNRR / Grindeanu, în februarie: „La 1 martie încep lucrările la tuneluri”

Autostrada Lugoj Deva UMB 22 august 2023

Aprilie începe fără Autorizație de Construire, implicit fără lucrări pe lotul lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, lotul de aproape 10 kilometri din PNRR care ar trebui terminat până la finalul anului 2026, dar în acest moment a depășit calendarul oficial.

Ministerul Transporturilor nu a reușit nici acum să dea undă verde UMB pentru intrarea efectivă în teren, deși, în repetate rânduri, a promis că lucrările încep încă din toamna anului 2023. Pe 9 februarie 2024, ministrul Grindeanu promitea chiar la Timișoara începerea lucrărilor „la tuneluri” din 1 martie, după cum Economedia a explicat aici. Organizarea de șantier a UMB este la Timișoara unde același constructor lucrează pe Centura Timișoara Sud.

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în ministerul Transporturilor, susține că, pe lângă lipsa Autorizației de Construire, nici pădurea din amplasament nu este complet defrișată.

„Peisaj dezolant pe ”gaura” de 9 km din A1 Sibiu – Nădlac: zero muncitori și utilaje pe această autostradă pusă de USR în PNRR. Deși Sorin Grindeanu a promis în repetate rânduri că se va lucra în 2023 pe ciotul de 9 km lipsă din A1 Lugoj – Deva, realitatea îl contrazice din nou. Ministerul Transporturilor pe care îl păstorește nu a emis autorizația de construire, suprafețele forestiere nu au fost eliberate în totalitate, utilitățile nu sunt mutate, iar utilajele și muncitorii lipsesc cu desăvârșire. Autostrada Lugoj – Deva a intrat în lucru în 2013. De atunci, are la activ o reziliere de contract (PSD în 2017, cu Grindeanu premier) și o anulare de licitație (PSD în 2022, cu Grindeanu la Transporturi). USR a pus pe roate în 2021 acest proiect deraiat de partidul comasat român PSD-PNL și i-a asigurat finanțarea din PNRR. Însă, pentru a lua banii europeni, autostrada trebuie finalizată cel târziu în 2026. Imposibil! Termenul contractual pentru lucrări e de 3 ani. Chiar dacă ar începe șantierul azi, se duce deja în 2027 finalizarea. În tot acest timp, românii stau în ambuteiaje kilometrice pe drumul național paralel dintre Holdea și Margina. Lui Grindeanu nu îi pasă de ei”, a declarat Horațiu Cosma.

Imadini din martie 2024 cu traseul Margina – Holdea au fost publicate pe canalul YouTube „Virtual Press”:




Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) – Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) – EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina), în asociere pentru experința pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB avea termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire. Termenul de execuție este de 34 luni.

Comentarii

  1. E clar ca Cnair este în moarte cerebrala. Prea multe proiecte concomitente le-a pus capac. Nu exista nici un pas care sa tina de ei sa fie făcut în timpii prevăzuți. Totul iese cu 3-6 luni întârziere. Sa vedem ce mișcă Cnir, dar nu îmi fac speranțe mari

    • Cnair sau cnir sunt aceasi traista nesatula cu amante si idioti!
      Un putregai ca organism social!
      Nu se pierde nimic daca le desfiintam!
      😡

  2. Cosma , dacă CNAIR nu a eliberat autorizația de construcție ce trebuie să facă UMB ? Să țină oamenii in șantier ca să îi vezi tu ? Cine a eliberat autorizația de defrișare ?
    Terminați cu dezinformarea !
    Critică-l pe Grindeanu și pe Pistol.
    Credeam ca ai renunțat , dar văd că iarăși bagi capul in poză .
    Doamna Podaru , dvs. ce opinie aveți ?

  3. Până în prezent au fost predate de către Asocierea UMB – EuroAsfalt (Bosnia-Herțegovina) și aprobate de către C.N.A.I.R. – S.A. următoarele:

    * Proiectul de autorizare a lucrărilor de construcții, secțiunea E (km 47+090 – km 56+220)

    * Proiectul tehnic de execuție secțiunea E 1 km 47+090 – km 52+780

    * Expertizele tehnice (categoria drum, pod, geotehnică, consolidări) pentru secțiunea D (km 43+060 – km 47+090), care au implicat numeroase studii și observații din partea experților tehnici.

    Pentru acest sector de autostradă se realizează studii tehnice complexe, pentru a se înlătura posibilitate apariției vreunei erori în proiectare, care să aibă implicații în execuția ulterioară a lucrărilor.

    Perioada de proiectare a fost afectată de iarnă 2022 – 2023 și precipitațiile bogate de pe tot parcursul anului din această zonă, care au împiedicat/îngreunat accesul echipamentelor pentru realizarea studiilor (mai ales cele geotehnice). De asemenea, vegetatia spontană crescută pe amplasament, precum și suprafețele de pădure care au trebuit defrișate au întârziat proiectarea.

    Având in vedere situația actuală, lucrările ar putea fi finalizate până la sfârșitul PNRR și după această dată să se poată circula neîntrerupt pe autostradă între localitățile Boița și Nădlac, apreciază reprezentnații Ministerului Transporturilor.

    • ministeru transporturilor intarzie eliberarea autorizatiei de constructie intentionat ca stie ca umb nu are capacitate de lucru
      si ca sa nu fie obligat sa dea certificat negativ umb , trag de timp in folosul umb
      mai sant si alte santiere aproape abandonate de umb
      a3 , craiova

    • Clair este în colaps, prea multe proiecte concomitente. Tot ce depinde de ei se face cu 3-6 luni intarziere. Nu fac ei favoruri umb. Oricum umb a început pregătirea cu defrișări etc

  4. Situație la 28.02.2024 privind stadiul fizic și cel financiar pentru lucrările contractate de UMB
    .
    Total Stadiu fizic Valoare Stadiu financiar Valoare Diferență
    mld. lei % mld. lei % mld. lei
    20,471 0,311 6,374 0,232 4,752 1,621
    Deci la sfârșitul lunii februarie UMB avea de primit de la CNAIR peste 1,6 miliarde lei.
    Conform contractelor este îndreptățit sa micșoreze ritmul atunci când plățole întârzie.
    Simplu.
    Posibil ca UMB să înregistreze unele întârzieri pe unele loturi dar in mod sigur vor finaliza in cel mai scurt timp posibil .
    In rest numai de bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *