Autostrada A1 Sibiu-Pitești: WeBuild a predat proiectul tehnic pentru Autorizația de Construire a lotului 3 / Lucrările efective vor începe în septembrie-octombrie

Autostrada A 1 Sibiu-Pitești lot 3 amenajare șantier Racovița

Constructorul WeBuild a finalizat și predat Proiectul Tehnic pentru Autorizația de Construire (PAC) pentru lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, cu trei luni întârziere față de termenul asumat, de 15 aprilie, a anunțat marți secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Pe lotul Cornetu-Tigveni de 37 de kilometri, constructorul a finalizat studiile de teren și de arheologie, dar și lucrările de defrișare. În plus, compania a finalizat forarea tuturor celor 21 piloți de probă, câte 3 piloți în 7 zone diferite ale amplasamentului.

Lucrările efective vor începe în septembrie-octombrie, iar cel mai lung tunel (Poiana 1,7 km) va fi forat cu TBM (cârtiță), a transmis Ionel Scrioșteanu.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Termenul de execuție este de 45 de luni de la emiterea Ordinului pentru începerea lucrărilor.

Contractul pentru lotul 3 a fost semnat în august 2022 pentru o ofertă de 5,3 miliarde lei, iar CNAIR a dat ordinul pentru începerea proiectării pe 1 februarie 2023.

Deși sunt 37 de kilometri de construit în zona de munte, cu 95 de structuri (poduri și pasaje) și tunelul de 1,7 kilometri de la Poiana (cel mai lung de pe A1), CNAIR a prevăzut un termen de doar 45 de luni. Spre comparație lotul 5 de pe A1 Sibiu – Pitești unde lucrează tot WeBuild (și chiar nesperat de bine) are termen de 48 de luni pentru cei 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș, lot cu multe viaducte, dar mult mai ușor, inclusiv ca acces (echipamente și utilaje). De asemenea, PORR, are 44 de luni execuție pe lotul 4 de aproape 9 kilometri cu tunel la Momaia de 1,3 km. Nu în ultimul rând, WeBuild, al treilea mare constructor de infrastructură rutieră (după UMB și Makyol) are în 2024 3 mari contracte modernizare/electrificare PNRR: aproximativ 120 de kilometri pe Magistralele 100 și 300, deci va avea nevoie de o mobilizare foarte bună și resurse suplimentare.

Pe lotul 3 va fi construit Tunelul Poiana de 1700 metri, cel mai lung tunel de pe A1, iar lungimea totală a structurilor de artă este de 12 kilometri, practic o treime din lungimea totală a lotului. (Tunelul UMB de pe A1 Lugoj – Deva va avea o lungime totală de 2 kilometri, însă nu este clar dacă va fi complet forat sau parțial cut&cover). Șeful de proiect, Adrian Bodoc (WeBuild) a transmis pe șantier că vor lucra ,,minimum 2000-3000 de muncitori, operatori și ingineri vor lucra în contract”.

„𝗣𝗿𝗲𝗴𝗮𝘁𝗶𝗿𝗲 𝘁𝗲𝗺𝗲𝗶𝗻𝗶𝗰𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝘂𝗻 𝘀𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗳𝗼𝗮𝗿𝘁𝗲 𝗱𝗶𝗳𝗶𝗰𝗶𝗹

Am fost pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟯 𝗮 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, pentru a verifica evoluția proiectului, dar și stadiul pregătirilor din cele 2 organizări de șantier.
Pe această secțiune, stadiul este următorul:
✅ Au fost finalizate studiile de teren;
✅ Au fost finalizate studiile de arheologie;
✅ Au fost finalizate lucrările de defrișare;
✅ A fost finalizat și predat Proiectul pentru Autorizația de Construire;
✅️ S-a finalizat forarea tuturor celor 21 piloți de probă, câte 3 piloți în 7 zone diferite ale amplasamentului. Fiecare pilot este dotat cu senzori, pentru a putea fi măsurate și analizate datele rezultate în urma testelor;
✅ Pentru organizarea de șantier de la Cepari:
🔹️ s-a finalizat zona administrativă
🔹️ s-a finalizat infrastructura pentru zona industrială
🔹️ se montează instalațiile pentru 3 stații de betoane
🔹️a fost instalat Laboratorul pentru testarea lucrărilor efectuate și a materialelor folosite in santier
🔹️ a fost pregătita platforma pentru amplasarea poligoanului de prefabricate(grinzi, predale, etc) similar poligonului pe care l-am prezentat de la Secțiunea 4 (Găsiți link-ul în comentarii)
🔹️ suprafață de teren pe care se amplasează organizarea de șantier este de 7 hectare
✅️ Pentru organizarea de șantier de la Racovița:
🔹️ se montează instalațiile pentru 2 stații de betoane (cele 5 stații de betoane sunt prevăzute pentru producția a circa 1 milion mc de beton)
🔹️ prevedere birouri administrative, laborator
🔹️ a fost pregătita platforma pentru amplasarea poligoanului de prefabricate (grinzi, predale, etc) similar poligonului pe care l-am prezentat de la Secțiunea 4 (Găsiți link-ul în comentarii)
🔹️ suprafață de teren pe care se amplasează organizarea de șantier este de 4 hectare
Această secțiune face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați” a transmis Ionel Scrioșteanu.

Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a:
– 37,40 km de autostradă;
– 96 de poduri și viaducte;
– un tunel cu o lungime de 1,7 km, care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România;
– 1 ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7;
– două noduri rutiere: Cornetu și Rudeni;
– 2 spații de servicii;
– 1 Centru de Întreținere și Coordonare.

Autostrada Sibiu – Pitești A1 va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, dintre care Secțiunea 1: Sibiu – Boița (13,17 km) a fost dată în trafic în decembrie 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Daca incep cu 3 luni de intarziere la proiectul tehnic, pe teren probabil o sa aiba o intarziere de 2-3 ani. Insa e bine si in 2030 acest lot, numai sa fie gata.

    • Tinerelule, unora 6 ani (a se citi 10) deja ni se pare prea tarziu pentru vietile pe care le traim in Romanika…

  2. O firma nu are nici un interes sa prelungeasca un proiect cu 2-3ani. Asta înseamnă salarii pentru 2000 de oameni și costul imtretinerii șantierului. Am văzut cu Podul ca webuilt se tine de grafic cât se poate ( 3-4 luni întârziere e o nimica toata). Este esențial ca soluția de pe plan sa tina și în teren. Apoi un șantier tre sa avanseze ca un buldozer. Nu cred ca ii putem compara cu Aktor care nemaiprinzand alte proiect taraganeaza la infinit cu 3 tantari pe șantier.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.