Constructorul UMB a primit Autorizația de Construire completă pentru nodul rutier de la Corbeanca, la intersecția lotului 2 al Autostrăzii de Centură București Nord cu DN 1 București – Ploiești. Lotul 2 are o lungime de 19 kilometri și este cuprins între DN 1 – Corbeanca și DN 2 – Afumați. Avizul este necesar după modificarea nodului rutier de la intersecția cu DN 1 Corbeanca, iar valoarea lucrărilor autorizate este de 148 de milioane lei. În octombrie, după o mobilizare-record, constructorul așternuse deja asfalt pe primii doi kilometri (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Proiectul nodului rutier de la intersecția cu DN1, modificat

Configurația propusă pentru Nodul rutier la DN1 constă în asigurarea tuturor relațiilor de trafic prin două trompete conectate, prima trompetă la km 22+385 al autostrăzii și a două la km 18+690 al drumului național DN1. Suplimentar se va realiza un Pasaj pe bretea în cadrul nodului cu DN1 peste DN1 la km 18+690 al acestuia. Pasajul pe bretea peste autostrada de la faza Studiului de Fezabilitate de la km 22+385, devine Pasaj pe autostrada peste bretea în cadrul nodului cu DN1 – km 22+385. În urma efectuării calculului pentru asigurarea capacității de trafic, utilizând datele de trafic puse la dispoziție de către Beneficiar, realizate de către CESTRIN (n.r Centrul de Studii al CNAIR), se observă că numărul de benzi propus la faza Studiului de Fezabilitate nu este suficient pentru asigurarea nivelului de serviciu conform cerințelor în vigoare. În Studiului de Fezabilitate nu este pasaj la km 22+385. Datorită reconfigurării și relocării Nodului rutier DN1 Suplimentar se va face un pasaj pe autostradă, peste breteaua 1, la km 22+385 și Pasajului inițial de pe Breteaua de la DN1 de peste autostradă, de la km 20+816, se redimensionează și se relocă în cadrul nodului rutier DN1- reconfigurat, pe breteaua DN1 peste DN1, la km 0+443.34 (km 18+690 pe DN1)

Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru Etapa I în iulie 2022, la șapte luni de la lucrările pregătitoare, însă pentru lucrări în valoare de 523 de milioane lei, după cum Economedia a scris aici.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Contractul pe cei 19 km a fost semnat în 17.05.2021 cu UMB pe suma de aproape 832 milioane lei fără TVA, prevăzând 12 luni de proiectare, 22 de execuție și 10 ani garanție. Ordinul de începere a fost emis pe 16.08.2021, deci șantierul trebuie închis în vara lui 2024.

Pe semi inelul nordic al Autostrăzii București,  Compania de Drumuri încă nu are contracte semnate pe lotul 1 între A1 București – Pitești și DN 1 și nici pe Lotul 3 Afumați – Pantelimon.