Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru lotul 2 al Autostrăzii de Centură București Nord, la peste o jumătate de an de la intrarea constructorului UMB în teren. Lotul 2 de pe A 0 Nord are o lungime de 19 kilometri între DN 1 (Corbeanca) și DN 2 (Afumați), termenul de execuție fiind de 22 de luni de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL). UMB a început primele lucrări de decopertare în noiembrie 2021, lucrări care nu depind de existența Autorizației de Construire. Lucrările pe lotul 2 ar urma să fie oprite din 11 iulie până la intrarea în vigoare a OUG pentru ajustarea contractelor în raport cu escaladarea prețurilor la materialele de construcții.
,,Lucrările proiectate sunt situate în partea de nord a Municipiului București, pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ teritoriale Corbeanca, Balotești, Tunari, Dascălu, Ștefăneștii de Jos și Afumați. Tronsonul de Autostradă care face obiectul prezentei autorizații este cuprins între kilometrii 20 și 39 ai lotului 2 aferent sectorului de Centură Nord. Lucrări de drum ( structură rutieră, terasamente). Lucrări de artă : 8 pasaje. Valoarea lucrărilor autorizate 523 milioane lei. Durata de execuție este de 22 luni” – Autorizație de Construire.
Ministerul Transporturilor a făcut în primăvară exproprieri suplimentare pentru execuția lotului 2 al Autostrăzii A0 București Nord, contract de proiectare și execuție semnat cu antreprenorul UMB în mai 2021. Amplasamentul suplimentar și exproprierile sunt necesare pentru că prin avizul Comisiei Tehnico-Economice din CNAIR au apărut modificări față de studiul de fezabilitate realizat în 2008, cele mai importante vizând capacitatea de trafic, acum subdimensionată față de valorile estimate în urmă cu peste 10 ani, când de-abia începeau lucrările pentru A3 București – Ploiești.
Cele mai importante modificări privesc intersecțiile A0 cu DN 1 și A3:
„La Nod rutier DN1 km 22+200
Configurația propusă pentru Nodul rutier la DN1 constă în asigurarea tuturor relațiilor de trafic prin două trompete conectate, prima trompetă la km 22+385 al autostrăzii și a două la km 18+690 al drumului național DN1. Suplimentar se va realiza un Pasaj pe bretea în cadrul nodului cu DN1 peste DN1 la km 18+690 al acestuia.
Pasajul pe bretea peste autostrada de la faza Studiului de Fezabilitate de la km 22+385, devine Pasaj pe autostrada peste bretea în cadrul nodului cu DN1 – km 22+385.
În urma efectuării calculului pentru asigurarea capacității de trafic, utilizând datele de trafic puse la dispoziție de către Beneficiar, realizate de către Cestrin, se observă că numărul de benzi propus la faza Studiului de Fezabilitate nu este suficient pentru asigurarea nivelului de serviciu conform cerințelor în vigoare. În Studiului de Fezabilitate nu este pasaj la km 22+385. Datorită reconfigurării și relocării Nodului rutier DN1. Suplimentar se va face un pasaj pe autostradă, peste breteaua 1, la km 22+385 și Pasajulul inițial de pe Breteaua de la DN1 de peste autostradă, de la km 20+816, se redimensionează și se relocă în cadrul nodului rutier DN1- reconfigurat, pe breteaua DN1 peste DN1, la km 0+443.34 (km 18+690 pe DN1)
Nod rutier A3 km 31+800 (Pasaj si numar de benzi la bretele)
În cadrul nodului rutier, la km 31+800 autostrada A0 traversează autostrada A3 cu un pasaj peste autostradă A3. Datorită oblicității intersecției celor două autostrăzi și a faptului că autostradă A3 prezintă în secțiune 3 benzi de circulație, lungimea deschiderii centrale de traversare de 50 m, propusă prin proiect la faza Studiului de Fezabilitate, nu este suficientă pentru respectarea cerințelor imperative. Este necesară asigurarea unei deschideri centrale de 70 m, pentru traversare, datorită unghiului de 136º format de intersecția axelor celor două autostrăzi. Configurația propusă la faza DTAC a nodului rutier asigură o viteză de 80km/h pe bretelele exterioare și o viteză de 60km/h pe bretelele interioare. Lungimea bretelelor va fi mai mare decât la faza Studiului de Fezabilitate. Pasajul peste autostrada A3 la km 31+652, va avea un număr de:
8 deschideri;
[2×40+(50+70+50)+3×40];
Lungime L=394.00m; decalate pe cele două căi de circulații, adaptate configurației terenului existent.
În urma efectuării calculului pentru asigurarea capacității de trafic, utilizând datele de trafic puse la dispoziție de către Beneficiar, realizate de către Cestrin, se observă că numărul de benzi propus la faza Studiului de Fezabilitate nu este suficient pentru asigurarea nivelului de serviciu conform cerințelor în vigoare”.
UMB va construi și lotul 4 al Autostrăzii A0 București Nord. Din cele patru loturi ale A0 București Nord, încă nu sunt contracte semnate pentru loturile 1 și 3.