Autostrada cu „tuneluri pentru urşi”. Nouă oferte depuse pentru construirea secţiunii de autostradă care lipseşte între Sibiu şi vama Nădlac

tuneluri ursi autostrada Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Compania de Drumuri a primit nouă oferte pentru proiectarea şi construirea secţiunii de Autostradă dintre Holdea şi Margina, tronsonul de 9 kilometri care lipseşte pentru a avea autostradă completă între Sibiu şi vama Nădlac II.

Procedura de achiziţie este una restrânsă, iar după evaluare CNAIR va selecta cinci sau şase constructori care merg în următoarea etapă a procedurii de achiziţie pentru contractul de 1,3 miliarde lei (aproximativ 280 milioane de euro), precizează într-un comunicat Compania de Drumuri.

Până la termenul limită de depunere au depus candidaturi următorii ofertanți:

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

1. AKTOR S.A. (Grecia)

2. ASOCIEREA SC ALSİM ALARKO SANAYİ TESİSLERİ VE TİCARET A.Ș – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)

3. ASOCIEREA FCC CONSTRUCCION SA – GULERMAK AGIR SANAYI INSAAT VE TAAHHUT A.S. (Spania – Turcia)

4. ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA – PIZZAROTTI SA – RETTER PROJECT MANAGEMENT SRL (Italia – Romania)

5. ASOCIEREA TERNA SA – INTRACOM CONSTRUCTIONS SOCIETE ANONYME TECHNICAL AND STEEL CONSTRUCTIONS (INTRAKAT) (Grecia)

6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

7. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)

8. ASOCIEREA RIZZANI DE ECCHER SPA – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED STI – CIPA SPA (Italia – Turcia)

9. STRABAG SRL (Romania).

Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost ora 15.00, pe lista prezentată de CNAIR neregăsindu-se şi firme din China. Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire.

Lungimea autostrăzii dintre localitatea Holdea în judeţul Hunedoara şi Margina în judeţul Timiş este de 9 kilometri, din care tunelurile au 2 kilometri. Tunelurile forate vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

Licitaţia pentru secţiunea de autostradă dintre localităţile Holdea (jud. Hunedoara) şi Margina (în jud. Timiş) a fost deblocată în această primăvară, după ce Compania de Drumuri a acceptat să plătească eşalonat, antreprenorului Salini din Italia, o despăgubire de 230 milioane lei pentru a se retrage din contract (n.r contractul a fost reziliat abuziv în 2017 – mandatul Răzvan Cuc – constructorul a câştigat definitiv la Curtea de Arbitraj de la Paris).

Iniţial, la sfârşitul lunii martie, la deblocarea licitaţiei, termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 26 aprilie, iar ministrul Cătălin Drulă anunţa că în 4 ani secţiunea cu ecoducte pentru carnivore mari ar trebui finalizată.

„Este o veste bună pentru toată România, cred. Pe Lugoj – Deva, pe lotul 2, în zona cu tunelurile pentru urşi suntem de vreo patru ani într-un blocaj. Acum, în sfârşit, s-a ajuns la un acord cu acel constructor (n.r, Salini) şi se poate debloca licitaţia care este deja lansată. Se depun clarificările şi apoi ofertele”, preciza, în martie, la Guvern, ministrul Cătălin Drulă.

Este una dintre autostrăzile prioritare la finanţare prin PNRR – Planul Naţional pentru Relansare şi Rezilienţă. În lipsa autostrăzii, şoferii sunt deviaţi pe DN 68 A („Ruşinea Naţională”, cum a numit şoseaua ministrul Drulă), iar de astăzi, pentru două luni, traficul greu a fost interzis între Holdea şi Margina pentru a accelera reparaţiile carosabilului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Probabil ca in 2025 romanii se vor întreba:
    Nici Acum nu avem 9 km de autostrada?

    Oare ma intreb: daca ce au inceput pe Drumul National existent nu ar fi mai bine sa-l facem mai bine, mai larg, cu separatoare, semmalizat la standard.
    Pana se fac 9 km de autostrada va fi o vesnicie!
    Urgentati modernizarea DN actual.
    Autostrada după alegeri!

  2. Daca vrea “compania” sa nu ne conectam vreodata cele doua loturi de autostrada, sa le dea contractul aktorilor de balci.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.