Autostrada Focșani – Bacău costă 8 miliarde lei și include cel mai lung lot de autostradă din ultimii ani (39 km) CNAIR a aprobat indicatorii tehnico-economici

A 7 Focșani Bacău

Compania de Drumuri a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Focșani – Bacău, o investiție estimată la 8 miliarde de lei cu finanțare prin PNRR. Autostrada Focșani – Bacău cu o lungime totală de 99 kilometri cuprinde trei tronsoane din care cel de mijloc, Domnești Târg – Răcăciuni, are o lungime de 39 de kilometri, fiind cel mai lung lot de autostradă licitat în ultimii ani (Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești are 37 km). Este cea mai întârziată secțiune a Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani.

Pe traseu sunt prevăzute 5 noduri rutiere și 91 de poduri și pasaje transmite CNAIR.

„Vineri, 27.05.2022, CNAIR a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Focșani – Bacău, tronson al Autostrăzii Moldovei – A7. Proiectul are o valoare estimată de 8 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR. După aprobarea acestora prin Hotărâre de Guvern, Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR va aviza Proiectul Tehnic care reprezintă faza premergătoare demarării licitațiilor pentru construcția celor 3 Tronsoane ale autostrăzii. Lungimea totală a traseului este de 98,90 km și se împarte în 3 tronsoane:

·    Tronsonul 1 – Focșani (Autostrada Buzău – Focșani) și Domnești Târg, cu o lungime de 35,60 km;

·    Tronsonul 2 – Domnești Târg – Răcăciuni, cu o lungime de 38,78 km;

·    Tronsonul 3 – Răcăciuni – Municipiul Bacău, cu o lungime de 24,52 km”, potrivit CNAIR.

Loturile Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani sunt în licitație, iar pentru lotul IV Bacău – Pașcani licitația ar putea fi lansată luna viitoare.

Comentarii

  1. Tronsonul Poarta Sălajului-Nușfalău de pe Autostrada A3 Transilvania licitat în 2020 are 41 km, deci titlul e ușor eronat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *