Autostrada Bacău – Pașcani: Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici, valoarea investiției este de 7,4 miliarde lei/ Cum arată intersecția „turbion” de la Pașcani

Nodul Turbion A 7 - A 8

Guvernul a aprobat, miercuri, indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Bacău – Pașcani, o investiție finanțată prin PNRR cu o valoare totală de 7,4 miliarde lei. Este ultima secțiune a Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani și ar putea fi lansată în licitație pentru execuție luna viitoare, după ce Compania de Drumuri aprobă Proiectul Tehnic depus de proiectantul Acciona (Spania) și documentația pentru SEAP.

Secțiunea Bacău – Pașcani are o lungime de 77 kilometri, iar durata de execuție va fi de doi ani și jumătate. La Pașcani, la intersecția cu Autostrada Unirii A8 este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile.

Pe traseu vor fi construite peste 100 de lucrări de artă, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu.

„Guvernul a aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Bacău-Pașcani (tronson al A7-Autostrada Moldovei)! Proiectul finanțat prin PNRR are o valoare estimată de 7,442 miliarde de lei (cu TVA).

După aprobarea Proiectului Tehnic și a documentației de atribuire în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, va fi lansată direct licitația pentru construcția celor 3 loturi ale autostrăzii Bacău-Pașcani, cu o lungime totală de 77,39 km:
Lotul 1 (30,3 km): Săucești (jud.Bacău)- Trifești (jud.Neamț);
Lotul 2 (18,99 km): Trifești (jud.Neamț)- Gherăești (jud.Neamț);
Lotul 3 (28.09 km): Mircești (jud.Iași)- Pașcani (jud.Iași).
Pe traseul autostrăzii sunt prevăzute:
9 noduri rutiere;
112 poduri și pasaje;
1 Centru de Întreținere și Coordonare;
1 Centru de Monitorizare și Informare;
2 Spații de servicii;
2 parcări de scurtă durată”, a transmis Grindeanu.

Finanţarea investiţiei

Finanțarea investiției se realizează din fonduri externe nerambursabile (P.N.R.R.) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

În licitație pentru execuție sunt primele două secțiuni ale A7, Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani. Deocamdată, niciun contract nu este semnat, cel mai avansat pentru procedura de atribuire fiind lotul de mijloc Ploiești – Buzău. Pentru secțiunea Focșani -Bacău, Consitrans încă nu a finalizat documentația tehnică.

Comentarii

  1. Biciun contract nu este semnat.
    Nu se stie daca se va termina acest proiect!
    Romanii viseaza la autostrazi!
    CNAiR tot asa!
    Viseaza dormind!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *