„Autostrada Ford” fără cap: Primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti, amânat pentru 2023 (Pro Infrastructura)

Drum Expres Lot 1

Deschiderea primului lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti ar urma să fie amânată pentru 2023, dacă antreprenorul Tirrena Scavi din Italia lucrează în acelaşi ritm nesatisfăcător, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură, care a publicat cele mai recente imagini cu lotul dintre Craiova şi Pieleşti (18 km).

Termenul iniţial de finalizare, decembrie 2021, nu a fost respectat, şantierul de-abia depăşind 40% execuţie după doi ani cu lucrări. Constructorul a primit o extensie de timp de un an, întârzierea fiind cauzată şi de Ministerul Transporturilor care a emis cu mare întârziere Autorizaţiile de Construire.

Astfel, pe un calendar previzibil, în primăvara anului viitor se vor deschide primii 40 de kilometri de Drum Expres din România, Lotul 2 Balş- Slatina (acum 95%). Cu mobilizarea deja recunoscută, UMB ar putea da în trafic şi segmente din lotul 3 (stadiu fizic 15%). Dar intrarea la Craiova pe şoseaua de mare viteză riscă să fie amânată pentru 2023 dacă firma din Italia nu creşte ritmul pe şantier, explică API.

Practic, vom avea şi la finalul anului viitor un drum expres „fără cap” la Craiova şi doar cu şantier început (tot de UMB) la conexiunea cu A1 de la Piteşti!

Chiar dacă Tirrena Scavi este în clubul restrâns al constructorilor care au terminat autostrăzi înainte de termen (Lotul 2 Timişoara – Lugoj deschis în 2015) şantierul dintre Craiova şi Robăneşti (Pieleşti) avansează prea greu, spune Asociaţia.
„Din păcate, constructorul, Tirrena Scavi, are o mobilizare ce lasă de dorit în continuare, având probleme financiare. Într-adevăr, terenul i-a fost pus la dispoziție târziu, dar are front de lucru suficient unde nu reușește să demonstreze ce putea în trecut, fiind în clubul foarte select al celor care au inaugurat segmente de autostradă înainte de termen.
Contractul pentru cei 17,7 km a fost semnat în 03.12.2018, prevăzând 12 luni proiectare și 24 de execuție. Pentru primii aproape 2 km de lângă Craiova autorizația de construire (AC) a fost emisă abia în 03.07.2020, iar pentru secțiunea de mijloc (până la km 10) s-a eliberat AC abia în 22.02.2021! S-a putut lucra inițial doar pe cei aproximativ 7 km dinspre Balș, cu autorizații obținute în mai și iulie 2019.” a notat Pro Infrastructura.
Alte două şantiere mult întârziate pe care lucrează constructorul din Italia
Întârzieri majore se înregistrează pe şantierul Centurii Timişoara Sud şi mai ales pe Centura Capitalei în cadrul proiectului pentru lărgirea sectorului de 10 km dintre A2 şi DN 2 care include şi pasajul Cernica.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: