Autostrada Moldovei (A7): CNAIR îi desemnează din nou pe turcii de la Nurol câștigători pe lotul 3 / Lotul dintre Pietroasele și Buzău, esențial pentru legătura între tronsoanele care se pot deschide la sfârșitul anului viitor

Ploiești -Buzău

Constructorul Nurol (Turcia) a câștigat din nou, după reevaluare contractul pentru execuția lotului 3 al Autostrăzii Moldovei (A7), însă redesemnarea CNIAR poate fi contestată la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor chiar și după a patra serie de contestații la CNSC/Curtea de Apel București. Anterior, CNAIR îi desemnase pe turcii de la Tekfen câștigători, dar pe 6 octombrie Curtea de Apel București a decis că ofertele trebuie să intre în reevaluare. Lotul 3 Pietroasele – Buzău are 14 kilometri și este ultimul lot fără constructor dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii A7. În lipsa acestuia, la sfârșitul anului viitor când se estimează finalizarea primilor 49 de kilometri (primele două loturi) nu se va putea face legătura cu secțiunea Buzău – Pașcani pe care o construieșe UMB (detalii aici).

„Asocierea de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET a fost desemnată din nou câștigătoarea contractului pentru cinstrucția lotului 3 al AUTOSTRĂZII PLOIEȘTI -BUZĂU ! În cazul semnării contractului, asocierea va avea la dispoziție 20 de luni si 1,09 miliarde de lei, fără TVA pentru a finaliza lucrările pe cei 13,9 km ai lotului cuprins între localitatea Pietroasele și Buzău. În cadrul contractului finanțat prin PNRR, Asocierea va construi inclusiv 8 poduri și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. Licitația pentru acest lot al A 7 a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori. Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET a mai fost desemnată căștigătoarea acestui contract în urma cu un an (27 octombrie 2022), dar rezultatul a fost de asemenea contestat. Ca urmare a multiplelor contestații, Lotul Pietrosele-Municipiul Buzău este ultimul lot al A7 pe care nu au început lucrările din cauză că până acum nu a putut fi semnat contractul”, a transmis luni șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Chiar dacă lotul câștigat de Tekfen are doar 14 kilometri, calendarul PNRR stabilește finalizarea lucrărilor cel mai târziu în vara 2026, deci în cel mai bun caz lucrările efective ar putea începe în primăvara anului viitor doar dacă dacă în această toamnă se va semna contractul. În plus, fără lotul 3 nu se poate asigura legătura între primele două loturi (Pizzarotti – Retter și Trace – Coni) care ar urma să fie date în trafic la sfârșitul anului 2024 și următoarele 10 loturi pe care lucrează UMB.

Tekfen este al treilea câștigător anunțat de CNAIR și invalidat în instanță în 2 ani. Pentru lotul 3, Pietroasele – Buzău, în martie 2022, CNAIR a desemnat câștigătoare Asocierea Drum Asfalt – Ilgaz (Turcia) – OPR Asfalt – Trameco, dar românii de la Danlin și turcii de la Nurol și Tekfen au depus contestații admise la CNSC și CAB. Ulterior, în octombrie Constructorul turc Nurol care lucrează pe Autostrada Transilvania a fost desemnat, după reevaluare, câștigător al lotului 3 Pietroasele – Buzău.

În aprilie, șeful CNAIR, Cristian Pistol considera situația de pe Lotul 3 „o nebunie”. „Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestație a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r august 2026)”, afirma Cristian Pistol.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *