Autostrada Moldovei: Asocierea Pizzarotti – Retter a ajuns la 34% execuție pe lotul 1 după un progres de 5% în octombrie. Pe lotul 2, Trace – Coni este la 30%

Autostrada A 7 Lot 1 Pizzarotti Retter

Luna octombrie a adus un progres destul de bun pe primele două loturi ale Autostrăzii Moldovei A7, Asocierea Pizzarotti-Retter ajungând la 34% execuție pe lotul 1 Ploiești – Mizil, cu 5 procente evoluție față de graficul anterior, iar Asocierea Trace-Coni la 30 %, potrivit actualizării de șantier pe care a publicat-o Compania de Drumuri.

Pe lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil, Pizzarotti – Retter a început ridicarea grinzilor la nodul rutier de la Dumbrava și are termen de finalizare revizuit pentru 3 octombrie (primul termen din contract era aprilie 2024, apoi 24 septembrie). În funcție de vreme, constructorul încearcă asfaltarea pe 8 kilometri până la sfârșitul anului.

Antreprenor: Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL; Lungime: 21 km.; Durată contract (inițial) : 20 de luni; Valoare contract: 1,468 miliarde de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: PNRR; Ordin de începere: 22.08.2022.

Imagini de pe lotul 1 au fost publicate pe Canalul YouTube al Asociației „Construim România”:




Asocierea a explicat de ce a ajuns la reproiectarea și execuția grinzilor in situ, dar acuză că proiectul tehnic (realizat în cadrul contractului de Studiu de Fezabilitate și proiectare) ar fi cu dedicație pentru un anumit producător.

„Am reproiectat aceste grinzi pentru că soluția din proiect trimitea spre un singur producător, care oricum nu ar fi avut capacitatea de producție în condițiile numărului mare de grinzi pentru astfel de contracte cum sunt acestea de pe autostrada A7. Doar la Lotul 1 avem peste 400 de grinzi ! Dar am avut și motive tehnice și logistice care făceau necesară reproiectarea grinzilor cu o lungime de 40 și cu o înălțime de 2,10m. Din punct de vedere logistic este vorba și de transportul grinzii în șantier, având o placă superioară foarte lata, care îngreunează echilibrarea grinzii pe trailer/șaretă. Același motiv a plăcii superioare neobisnuit de lată, cât și greutatea de peste 85 tone îngreunează montajul, reducând raza de acțiune a macaralelor de mare tonaj, făcând necesară relocarea repetitivă a macaralelor, ceea ce duce la dublarea timpului de montaj, luând in considerare și măsurile de fixare și sprijinire temporare, până la încheierea altor etape de construcții și montaj.
Nu în ultimul rând, producătorii de prefabricate in România sunt in mare parte limitati la un tonaj de max 80 tone la podurile rulante astfel ISCIR-izate, necesare la manipularea grinzilor in producție. Domeniul ingineriei in Romania trebuie să țină pas cu noile inovații la nivel mondial și nimic nu va putea stopa parcursul natural al dezvoltarilor tehnice și tehnologice, iar în orice caz, ingineria nu poate fi limitată prin diverse jonglerii economice, drept urmare un constructor nu poate fi “direcționat” spre o singură soluție, concentrata pe un singur furnizor. Este de altfel nepermisă aceasta atitudine prin care se limitează accesul la piața liberă, mai ales în proiecte finanțate din banul public!”, a transmis constructorul pentru Economedia.

Lotul 2 A7 

Pe lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km), Asocierea bulgaro-română Trace – Coni a ajuns la 30%, potrivit actualizării CNAIR, dar se menține termenul din contract aprilie 2024, deocamdată fără a acorda o extensie precum s-a făcut pe lotul 1. Cu mobilizarea insuficientă a constructorului bulgar, termenul este imposibil de respectat.

Șantierul lotului 2, în cele mai recente imagini publicate pe  Canalul YouTube „RedWhistler”:




Chiar dacă se primele două loturi se vor termina la sfârșitul anului legătura cu Buzăul și loturile UMB nu se va putea asigura pe A7 în lipsa lotului 3 Pietroasele – Buzău (14 km). Contractul cu Nurol pentru lotul 3 ar urma să fie semnat până la sfârșitul anului cu termen de execuție de 20 de luni.

Comentarii

  1. Trebuie sancționați cri care întocmesc caiete de sarcini , tema de proiectare și toți cei care evoluează greșit, rezultat al câștigurilor în instante a contestatarilor , stabilirea unor taxe proporționale cu valoarea proiectului pe care cei care contesta sa le plătească în conturi la dispoziția beneficiarului iar în cazul cind contestațiile au fost respinse sumele respective sa rămână la beneficiar , valoarea acestor taxe sa crească odată cu nr.contestatiilor ( indiferent dr contracte ) iar la pierderea de 3 ori a contestațiilor, contestatarilor sa nu mai poată participa la următoarele licitatii pentru o perioada de timppina la data recepției lucrării contestate, publicare numelor c elor care au deținut demnități publice în ultimii 10 ani și au firme de construcții participante la licitații, contesta di pierd în instanta fapt ce duce la prelungirea termenelor , di nu în ultimul rand termene limitate pentru evaluarea ofertelor precum și descărcărilor de sarcini , exproprieri, emiterea de avize, autorizații etc…

    • Sunt intru totul de acord cu dvs., doar ca nu putem demonstra buna credinta a CNAIR avand in vedere companiile cateodata obscure care castiga licitatiile la aceste proiecte majore de infrastructura.
      In momentul in care CNAIR este de buna credinta, evalueaza corect ofertele (si mai ales in termene rezonabile!), desemneaza in baza evaluarii oferta castigatoare si nu face jocuri meschine de culise cu interese obscure pentru unii politicieni vremelnici, abia atunci se pot lua masuri impotriva constructorilor neseriosi si de rea credinta, care participa la licitatii doar ca sa se afle in treaba (vezi Danlin XXL, Selina, Astaldi, Aktor, Vinci, Comsa sau alti constructori care lucreaza cu mai multi avocati decat muncitori pe santier).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *