Autostrada Ploiești-Brașov : lotul Cristian-Codlea (5 km.) ajunge pe masa Guvernului/Ministerul Dezvoltării a aprobat indicatorii tehnico-economici pe 29 aprilie

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Ministerul Dezvoltării a aprobat pe 29 aprilie 2024 indicatorii tehnico-economici pentru lotul de Autostradă Cristian-Codlea al A 3 Ploiești-Brașov, iar Proiectul de Hotărâre de Guvern, ultimul pas înainte de lansarea licitației pentru execuție, ajunge pe masa Executivului pentru aprobare. La finalul lunii aprilie, premierul Marcel Ciolacu anunța la Parlament o Ședință de Guvern la Brașov pentru aprobarea lotului de 5 kilometri dintre Cristian și Codlea.

,,Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investiții au fost aprobați cu Avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr. 25/29.04.2024. Lungimea traseului este de 5,182 km. Lăţimea platformei este de 26,00 m.” – Ministerul Transporturilor.

,,Autostrada București – Brașov, Tronson Ploiești – Brașov, Sector Cristian – Codlea este amplasată pe raza județului Brașov și va asigura legătura între sectorul de autostradă existent Râșnov – Cristian și DN1. Pentru realizarea obiectivului este necesară o suprafață totală de aproximativ 139 ha. Unitățile administrativ-teritoriale tranzitate sunt Orașele Râșnov, Codlea, Ghimbav și Comuna Cristian.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Traseul în plan

Traseul Sectorului Cristian – Codlea începe la km 106+740, respectiv de la sfârșitul sectorului de autostradă executat (Rașnov – Cristian) și continuă până la km 111+922, în apropierea DN1. Sectorul de autostradă se desprinde din nodul rutier Cristian, care face legatura prin DN73G cu localitatea Cristian, DN73B și DN73 și se termină în nodul rutier Codlea, care face legatura cu DN1, Municipiul Brașov și localitatea Codlea. Elementele geometrice de amenajare a autostrăzii sunt în conformitate cu prevederile Normativului pentru proiectarea autostrăzilor extraurbane – PD 162/2002. Lungimea totală a sectorului de autostradă Cristian – Codlea este de 5,182 km, iar viteza de proiectare este de V=140 km/h. Nodul rutier Cristian este proiectat la viteza de 80 km/h, iar nodul rutier Codlea la viteza de 60 km/h.  Durata de execuție a obiectivului de investiții: 24 luni.

Lucrări poduri, pasaje și viaducte

Durata de viata a lucrarilor de arta este de 100 ani.

Pe traseul sectorului de autostradă sunt prevăzute următoarele lucrări de artă:

  1. Pasaj pe DJ 112B, km 0+359,11 (km autostrada 106+922,71) L = 98,40m;
  2. Pasaj pe bretea Nod DN 73G, km 1+330,93 (km autostrada 107+740,27) L = 98,40m;
  3. Pod peste raul Barsa si drum de exploatare, km 110+628,56 L = 464,40m;
  4. Pasaj pe bretea Nod Codlea, km 1+103,97 (km autostrada 111+537,72) L= 216,40m; “-Proiect Hotărâre de Guvern.
Acest nou sector de autostradă (5,18 km) se va adăuga sectorului Râșnov-Cristian (deja în circulație) și va fi construit pe teritoriul administrativ al județului Brașov.
Pe traseu vor fi construite:
– 1 pod peste râul Bârsa,
– 1 pasaj peste autostradă, pe DJ 112B,
– 2 pasaje pe bretelele nodurilor Cristian și Codlea,
– 2 noduri rutiere: Nod Cristian (km 107+740) la intersecția autostrăzii existente Râșnov – Cristian cu DN 73G și Nod Codlea (km 111+544) la intersecția autostrăzii cu DN 1 (unde se va amenaja un sens giratoriu). Valoarea totală estimată a sectorului de autostradă Cristian-Codlea este de 743,52 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată din Programul Transport (PT) 2021-2027. După aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern , urmeză realizarea Proiectului Tehnic și execuția lucrărilor.” -anunța în februarie 2024 Cristian Pistol.
Studiul de Fezabilitate pentru ,,ciotul” de doar 5 kilometri dintre Cristian și Codlea al Autostrăzii A 3 Ploiești-Brașov a fost aprobat pe 29 februarie în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, a anunțat directorul general Cristian Pistol. Studiul de Fezabilitate este realizat de proiectantul Consitrans și este livrat cu mare întârziere față de termenul inițial din contractul semnat la începutul anului 2021. Termenul inițial de predare era septembrie 2024, prelungit pentru ianuarie 2026 (58 luni, practic un contract de proiectare completă a ajuns să dureze mai mult decât un contract de execuție).
Dacă inițial, costul Autostrăzii  (contractul pentru studiul de fezabilitate și proiect tehnic este pentru traseul Ploiești-Brașov) a fost estimat la 8-9 miliarde Euro, după schimbarea unor soluții tehnice, reducerea numărului de tuneluri, viteză de proiectare de 80 km/h. în zona de munte, costul a scăzut la 4-5 miliarde Euro, bani pe care România nu-i are. Programul Transport finanțează doar cu 40 % investițiile rutiere, restul de 60 % urmând să fie de la Buget.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Atat s-a putut! Din cei peste 110 km cat ar avea soseaua de mare viteza dintre Ploiesti si Brasov, doar cei ~5km pot fi construiti.
    Este mentionat Ministerul Dezvoltarii pentru ca acest drum se construieste in judetul Brasov, judetul dl-ui Adrian Vestea, actualul ministru al Dezvoltarii.
    Sa ne spuna redactorul ce se intampla si pe celalalte sectoare, intre Ploiesti si Rasnov.
    Daca pe Comarnic-Rasnov se pare ca este imposibil de construit autostrada, poate Guvernul va incepe sa construiasca pana la Comarnic. Dar nu se grabeste.
    Autostrada cu viteza proiectata de 80 km/h la un cost de 4-5 mld. EUR?
    Raman la parerea ca relieful este mult mai dificil pe Valea Oltului, iar costurile sunt undeva la 3-4 mld. EUR dupa indexare, sper sa nu gresesc. Si totusi acolo se poate sa fie proiectata pentru 120-130 km/h.

    • Pe Valea Oltului nu ai stațiunile care s-au extins la nesfârșit de-a lungul văii. Costa mult pe Valea Prahovei ca este maxim subterana iar ca să limiteze tunelurile au făcut curbe multe deci viteza scăzută

  2. Ha,ha,
    Guvernul mai face un ciot de autostrada!
    Un ciot de 5 km!😁

  3. Bai nebunilor, potoliti-va! In ritmul asta maine-poimaine impanziti tara de autostrazi ca nici nu stim pe unde s-o mai apucam.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.