Ministerul Dezvoltării a aprobat pe 29 aprilie 2024 indicatorii tehnico-economici pentru lotul de Autostradă Cristian-Codlea al A 3 Ploiești-Brașov, iar Proiectul de Hotărâre de Guvern, ultimul pas înainte de lansarea licitației pentru execuție, ajunge pe masa Executivului pentru aprobare. La finalul lunii aprilie, premierul Marcel Ciolacu anunța la Parlament o Ședință de Guvern la Brașov pentru aprobarea lotului de 5 kilometri dintre Cristian și Codlea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

,,Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investiții au fost aprobați cu Avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr. 25/29.04.2024. Lungimea traseului este de 5,182 km. Lăţimea platformei este de 26,00 m.” – Ministerul Transporturilor.

,,Autostrada București – Brașov, Tronson Ploiești – Brașov, Sector Cristian – Codlea este amplasată pe raza județului Brașov și va asigura legătura între sectorul de autostradă existent Râșnov – Cristian și DN1. Pentru realizarea obiectivului este necesară o suprafață totală de aproximativ 139 ha. Unitățile administrativ-teritoriale tranzitate sunt Orașele Râșnov, Codlea, Ghimbav și Comuna Cristian.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Traseul în plan

Traseul Sectorului Cristian – Codlea începe la km 106+740, respectiv de la sfârșitul sectorului de autostradă executat (Rașnov – Cristian) și continuă până la km 111+922, în apropierea DN1. Sectorul de autostradă se desprinde din nodul rutier Cristian, care face legatura prin DN73G cu localitatea Cristian, DN73B și DN73 și se termină în nodul rutier Codlea, care face legatura cu DN1, Municipiul Brașov și localitatea Codlea. Elementele geometrice de amenajare a autostrăzii sunt în conformitate cu prevederile Normativului pentru proiectarea autostrăzilor extraurbane – PD 162/2002. Lungimea totală a sectorului de autostradă Cristian – Codlea este de 5,182 km, iar viteza de proiectare este de V=140 km/h. Nodul rutier Cristian este proiectat la viteza de 80 km/h, iar nodul rutier Codlea la viteza de 60 km/h.  Durata de execuție a obiectivului de investiții: 24 luni.

Lucrări poduri, pasaje și viaducte

Durata de viata a lucrarilor de arta este de 100 ani.

Pe traseul sectorului de autostradă sunt prevăzute următoarele lucrări de artă:

  1. Pasaj pe DJ 112B, km 0+359,11 (km autostrada 106+922,71) L = 98,40m;
  2. Pasaj pe bretea Nod DN 73G, km 1+330,93 (km autostrada 107+740,27) L = 98,40m;
  3. Pod peste raul Barsa si drum de exploatare, km 110+628,56 L = 464,40m;
  4. Pasaj pe bretea Nod Codlea, km 1+103,97 (km autostrada 111+537,72) L= 216,40m; “-Proiect Hotărâre de Guvern.
Acest nou sector de autostradă (5,18 km) se va adăuga sectorului Râșnov-Cristian (deja în circulație) și va fi construit pe teritoriul administrativ al județului Brașov.
Pe traseu vor fi construite:
– 1 pod peste râul Bârsa,
– 1 pasaj peste autostradă, pe DJ 112B,
– 2 pasaje pe bretelele nodurilor Cristian și Codlea,
– 2 noduri rutiere: Nod Cristian (km 107+740) la intersecția autostrăzii existente Râșnov – Cristian cu DN 73G și Nod Codlea (km 111+544) la intersecția autostrăzii cu DN 1 (unde se va amenaja un sens giratoriu). Valoarea totală estimată a sectorului de autostradă Cristian-Codlea este de 743,52 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată din Programul Transport (PT) 2021-2027. După aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern , urmeză realizarea Proiectului Tehnic și execuția lucrărilor.” -anunța în februarie 2024 Cristian Pistol.
Studiul de Fezabilitate pentru ,,ciotul” de doar 5 kilometri dintre Cristian și Codlea al Autostrăzii A 3 Ploiești-Brașov a fost aprobat pe 29 februarie în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, a anunțat directorul general Cristian Pistol. Studiul de Fezabilitate este realizat de proiectantul Consitrans și este livrat cu mare întârziere față de termenul inițial din contractul semnat la începutul anului 2021. Termenul inițial de predare era septembrie 2024, prelungit pentru ianuarie 2026 (58 luni, practic un contract de proiectare completă a ajuns să dureze mai mult decât un contract de execuție).
Dacă inițial, costul Autostrăzii  (contractul pentru studiul de fezabilitate și proiect tehnic este pentru traseul Ploiești-Brașov) a fost estimat la 8-9 miliarde Euro, după schimbarea unor soluții tehnice, reducerea numărului de tuneluri, viteză de proiectare de 80 km/h. în zona de munte, costul a scăzut la 4-5 miliarde Euro, bani pe care România nu-i are. Programul Transport finanțează doar cu 40 % investițiile rutiere, restul de 60 % urmând să fie de la Buget.