Autostrada Ploiești – Buzău: Curtea de Apel București anunță pe 27 septembrie cine va construi lotul 3 / Ce promitea ministrul Grindeanu: „Toate contractele pentru autostrăzi din PNRR vor fi semnate până în martie 2023”

Ploiești -Buzău

Curtea de Apel București anunță miercuri, 27 septembrie, decizia la contestațiile Nurol și Tekfen pentru lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, ultimul lot fără constructorul de pe Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani (A7). Anterior, instanța conexase cele două contestații pe care le-au depus constructorii din Turcia după cum Economedia a explicat aici.

Lotul 3 Pietroasele – Buzău are o lungime de 14 kilometri, iar licitația a fost lansată în iunie 2021. Dacă prin decizia pe care o va pronunța miercuri, Curtea de Apel dă undă verde semnării contractului, atunci se poate respecta calendarul PNRR de semnare a contractelor, posibil și de execuție (dar depinde de constructor).

„Ora estimata: 9:00/ Complet: 10-Completul 3 Recurs Achiziţii Publice/Tip solutie: Amână pronunţarea
Solutia pe scurt: Amână pronun?area la data de 27.09.2023. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 22.09.2023.
Document: Încheiere – Amânare iniţială a pronunţării    22.09.2023”.

În vara anului trecut, ministrul Grindeanu promitea semnarea tuturor contractelor de autostradă din PNRR până în martie 2023 (detalii aici).

Chiar dacă lotul câștigat de Tekfen are doar 14 kilometri, calendarul PNRR stabilește finalizarea lucrărilor cel mai târziu în vara 2026, deci în cel mai bun caz lucrările efective ar putea începe în primăvara anului viitor doar dacă dacă în această toamnă se va semna contractul. În plus, fără lotul 3 nu se poate asigura legătura între primele două loturi (Pizzarotti – Retter și Trace – Coni) care ar urma să fie date în trafic la sfârșitul anului 2024 și următoarele 10 loturi pe care lucrează UMB.

Tekfen este al treilea câștigător anunțat de CNAIR și invalidat în instanță în 2 ani. Pentru lotul 3, Pietroasele – Buzău, în martie 2022, CNAIR a desemnat câștigătoare Asocierea Drum Asfalt – Ilgaz (Turcia) – OPR Asfalt – Trameco, dar românii de la Danlin și turcii de la Nurol și Tekfen au depus contestații admise la CNSC și CAB. Ulterior, în octombrie Constructorul turc Nurol care lucrează pe Autostrada Transilvania a fost desemnat, după reevaluare, câștigător al lotului 3 Pietroasele – Buzău.

În aprilie, șeful CNAIR, Cristian Pistol considera situația de pe Lotul 3 „o nebunie”. „Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestație a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r august 2026)”, afirma Cristian Pistol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *