Autostrada Ploiești – Buzău: Curtea de Apel București judecă „la pachet” contestațiile Tekfen și Nurol pentru lotul 3. Decizia ar putea fi anunțată vineri

Ploiești -Buzău

Curtea de Apel București a conexat joi, 21 septembrie 2023, contestațiile pe care le-au depus Nurol și Tekfen la contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei A7 (secțiunea Ploiești – Buzău) și ar putea anunța o decizie vineri, 22 septembrie, când este termen la contestația Nurol împotriva CNAIR și Tekfen. Lotul 3 Pietroasele – Buzău (14 km) este ultimul lot fără constructor dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei Ploiești – Pașcani.

„Complet: 10-Completul 4 Recurs Achiziţii Publice/Tip solutie: Încheiere
Solutia pe scurt: Admite excepţia conexităţii. Conexează prezenta cauză la cea înregistrată sub nr.4856/2/2023, aflat pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, secţia X, cu termen la 22.09.2023 Definitivă. Pronunţată azi, 21 septembrie 2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei. Document: Încheiere finală (dezinvestire) 21.09.2023”, este decizia Curții de Apel București.

Chiar dacă are doar 14 kilometri, calendarul PNRR stabilește finalizarea lucrărilor cel mai târziu în vara 2026, deci în cel mai bun caz lucrările efective ar putea începe în primăvara anului viitor doar dacă dacă în această toamnă se va semna contractul. În plus, fără lotul 3 nu se poate asigura legătura între primele două loturi (Pizzarotti – Retter și Trace – Coni) care ar urma să fie date în trafic la sfârșitul anului 2024 și următoarele 10 loturi pe care lucrează UMB.

Joi, pe 21 septembrie, pe masa judecătorilor Curții de Apel București a ajuns contestația Tekfen depusă împotriva CNAIR și Nurol, iar pe 22 septembrie ar fi trebuit să se judece contestația Nurol împotriva CNAIR și Tekfen, dar CAB a amânat cauza, posibil și pentru a vedea soluția în la contestația Tekfen. Contestațiile au fost depuse după ce la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a fost admisă parțial contestația Nurol. Este al treilea câștigător anunțat de CNAIR și invalidat în instanță în 2 ani. Pentru lotul 3, Pietroasele – Buzău, în martie 2022, CNAIR a desemnat câștigătoare Asocierea Drum Asfalt – Ilgaz (Turcia) – OPR Asfalt – Trameco, dar românii de la Danlin și turcii de la Nurol și Tekfen au depus contestații admise la CNSC și CAB. Ulterior, în octombrie Constructorul turc Nurol care lucrează pe Autostrada Transilvania a fost desemnat, după reevaluare, câștigător al lotului 3 Pietroasele – Buzău.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În aprilie, șeful CNAIR, Cristian Pistol considera situația de pe Lotul 3 „o nebunie”. „Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestație a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r august 2026)”, afirma Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Domiii judecatori pot judeca in liniste conestatia si cele ce urma.
    A7 e istorie!
    Ati mentinut confuzia!
    Continuati!
    Românii nu circula pe autostrazi!
    Mențineti România în subdezvoltare si continuati cu pensiile speciale!😯

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.