UPDATE 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

După publicarea articolului reprezentantul constructorului a transmis Economedia că, termenul contractual de finalizare este 27 septembrie 2024, iar înregistrarea publicată pe Canalul YouTube Retter (pe 24 octombrie) include secvențe filmate anterior primirii extensiei de 5 luni.

Articol inițial

Primul Lot al Autostrăzii Moldovei (A7) ar putea fi terminat „la jumătatea anului viitor”, spune Guido Retter, directorului companiei RETTER, care lucrează pe lotul Ploiești (Dumbrava) – Mizil. Asocierea Pizzarotti – Retter a început lucrările pe lotul cu o lungime de 21 km în vara anului trecut, acum a ajuns la 30% execuție, iar termenul de finalizare este stabilit pentru septembrie 2024. Inițial, contractul avea o durată de 20 de luni, până în aprilie 2024, dar Asocierea a primit o extensie de 5 luni ca urmare a problemelor cauzate de pânza de apă freatică și gropile de împrumut (Studiu de Fezabilitate Consitrans).

Guido Retter, directorul constructorului, spune că pe șantier se lucrează non stop cu peste 240 de utilaje și că presiunea din calendarul PNRR este enormă. „Pentru Grupul Retter, această autostradă este o provocare. Fiind în pachetul PNRR, presiunea este enormă. Înseamnă o organizare a muncii pentru execuție 24 h din 24. Putem să arătăm bună organizare și cum se poate face o autostradă. Sunt sigur că până la mijlocul anului viitor putem închide acest proiect. Acum avem în șantier peste 240 de utilaje”, afirmă Guido Retter.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Pe lotul 2 Mizil – Pietroasele lucrează Asocierea TRACE (Bulgaria) – CONI (Constructor din Prahova). Pe lotul cu o lungime de 28 de kilometri lucrările sunt mult întârziate, mai ales pe secțiunea bulgarilor (23%). Deocamdată, termenul din contract rămâne aprilie 2024, dar lucrările s-ar termina, mai degrabă la toamnă. Pe sectorul CONI se așterne primul start de asfalt, arată cele mai recente imagini publicate pe Canalul YouTube „Construim România”.

Pe Lotul 3 Pietroasele – Buzău, constructorul Nurol (Turcia) a câștigat din nou, după reevaluare, contractul pentru execuția lotului 3 al Autostrăzii Moldovei (A7), însă redesemnarea CNIAR poate fi contestată la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor chiar și după a patra serie de contestații la CNSC/Curtea de Apel București (detalii aici).

Până la sfârșitul anului viitor, CNAIR estimează ca UMB să finalizeze cel puțin două din cele patru loturi ale secțiunii Buzău – Focșani.