Ministerul Transporturilor urmează să semneze în curând contractul pentru lotul 1 de la Dumbrava la Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău, după ce contestația depusă de alt participant a fost respinsă. Lotul de 21 de kilometri primește cea mai mare finanțare, de aproape 1,5 miliarde lei, asigurată prin PNRR.
„Contractul pentru Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești-Buzău urmează să fie, în curând, semnat! Câștigătorul inițial al licitației pentru Lotul 1 a fost din nou validat. CNSC a respins astăzi contestația depusă de un alt participant și a decis că Asocierea româno-italiană poate semna contractul pentru construcția celor 21 de km ai Lotului Dumbrava-Mizil”, a transmis ministrl Transporturilor Sorin Grindeanu.
Pentru primul lot, Dumbrava – Mizil (21 km), Autorizația de Construire este eliberată încă de la jumătatea lunii aprilie, dar semnarea contractului a fost întârziată de contestații.
Inițial, CNAIR stabilise oferta Asociații româno-italiene Bog Art – Cosedil câștigătoare, dar documentele depuse nu ar fi fost conforme, așa că următoarea companie clasată a fost desemnată câștigătoare.
Așadar, asocierea italiană-română Pizzarotti – Retter (reprezentant local al germanilor de la Maurer) a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru execuția lotului Dumbrava – Mizil, primul lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău.
Ulterior, au mai fost depuse două contestații care au fost respinse de către Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).
Ministrul Transporturilor afirmă că, după semnarea contractului, constructorii au la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea contractului în valoare de 1,468 miliarde de lei (fără TVA), finanțat prin PNRR.
În ceea ce privește Lotul 2 (Mizil – Pietroasele), cu o lungime de 28,35 km, CNSC a soluționat deja contestația depusă la rezultatul procedurii, încă din data de 29 aprilie anul acesta.
„În scurt timp și contractul pentru acest Lot, în valoare de 1,249 miliarde de lei (fără TVA) va putea fi semnat cu Asocierea de constructori români și bulgari care a fost inițial desemnată de CNAIR”, spune ministrul Sorin Grindeanu.
Pentru Lotul 3 (Pietroasele-Municipiul Buzău), cu o lungime de 14 km, contestațiile sunt în procedură de soluționare la Curtea de Apel București, mai arată Grindeanu.
Tronsonul Ploieşti – Buzău, în cifre:
Întregul sector Ploiești – Buzău al A7 (Autostrada Moldova) are o lungime totală de 63,25 km și o valoare estimată de construcție de 4,3 miliarde lei, alocați prin PNRR.
Lungime – 63 km;
– 6 noduri rutiere;
– 160 de ha de perdele forestiere;
– 42 de poduri + pasaje;
– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.
Lotul 1, A7 (Dumbrava – Mizil)
Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare.
Lotul 2, A7 (Mizil – Pietroasele)
Proiectul vizează ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) să fie construite 20 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și 2 spații de servicii.
Lotul 3, A7 (Pietroasele – Municipiul Buzău)
Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate 7 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de întreținere și 2 spații de servicii.