Autostrada Sibiu – Făgăraș (A13): CNAIR poate semna cu Makyol contractul și pe lotul 1 pentru că nu s-au depus contestații / Vineri, 6 octombrie, termen în SEAP pentru desemnarea proiectantului Autostrăzii A13 Brașov – Bacău

DN 1 ieșire spre Făgăraș

Contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș poate fi semnat cu Makyol, constructor din Turcia căruia CNAIR i-a atribuit și contractele pentru loturile 3 și 4 (contracte deja semnate). Anunțul privind desemnarea Makyol și pe Lotul 1 a fost transmis pe 22 septembrie, iar după cele 10 zile, termenul legal pentru depunerea contestațiilor, și cu „marja” de siguranță de câteva zile, nu s-au depus contestații, potrivit datelor oficiale pe care le-a consultat Economedia în sistemul SEAP și pe portalul Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Pentru Lotul 2, Avrig – Mârșa (20 km), noul termen din SEAP pentru desemnare este prelungit până pe 31 octombrie, însă anunțul este așteptat, cel mai probabil, pentru săptămâna viitoare.

Lotul 1 Boița – Avrig are o lungime de 14 km și include 23 de poduri și viaducte, din care un viaduct de 911 metri de o complexitate ridicată, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul pentru proiectarea și execuția tronsonului 1, Boița- Avrig- Mârșa (DJ105G) în lungime de 14,25 km. Constructorul turc are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. Valoarea contractului finanțat din Programul Transport este de 1,89 miliarde lei fără TVA. În cadrul acestui contract, Antreprenorul va trebui să construiască 6 viaducte și 17 poduri – printre care un viaduct în lungime de 911 m, de o complexitate tehnică ridicată. Mai exact: Viaductul Nod Boița pe breteaua 3 peste DN 7, breteaua 1 și breteaua provizorie de descarcăre în DN7”, a afirmat Sorin Grindeanu.

La rândul său, Cristian Pistol, directorul CNAIR, a transmis vineri că urmează în câteva zile și desemnarea pentru lotul 2 Avrig – Mârșa (20 km).

„Până în acest moment am mai semnat contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș (68,04 km), finanțate de asemenea prin PT:

– 17,61 km – Tronsonul 3: Arpașu de Jos DN 1 – Sâmbăta de Sus. Contract semnat cu Makyol Insaat Sanayi Turizm VE,

– 16,26 km -Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș și drum de legătură cu DN1 (5,6 km).

Contract semnat cu Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Yapi Merkezi Insaat VE Sanayi AS. În perioada imediat următoare vom desemna si câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a tronsonului 2, Avrig-Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km”, a transmis Cristian Pistol.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani). Pentru A13 Brașov – Bacău, vineri, 6 octombrie, este termen în SEAP pentru desemnarea câștigătorului contrctului pentru Studiul de Fezabilitate.

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

  1. Studiind putin realizarile acestui constructor, cred ca ne putem face sperante ca aceste proiecte intre Sibiu si Fagaras sa fie un succes. Personal consider ca durata de executie este una foarte mare avand in vedere deficitul si nevoia urgenta de drumuri de mare viteza care sa si conecteze comunitati mari (in acest caz municipiul Brasov de A1 catre vama Nadlac).
    In aceeasi masura este interesant de aflat cand pot fi scoase la licitatie (proiectare si executie) sectoare din tronsonul Fagaras-Brasov (!sa ne amintim de Search Corporation!).
    Pentru conexiunea dintre Brasov si Bacau nici nu indraznesc sa mai mentionez prea multe avand in vedere ca Search Corporation si-a batut joc de banii publici timp de 2 ani fara sa livreze studiul pentru care au fost contractati.
    Numai de bine sa auzim!

  2. Tot asa ne-amnpus baza si in Alsim si in Mapa…Cel mai corect era sa primeasca un lot sa vedem ce capacitate nu sa-i dai toate loturile din prima…

  3. Pentru aceste Loturi, 3 Sibiu – Fagaras si urmeaza al 4-lea exista licitatii pentru consultant/consultanti care sa supravegheze lucrarile ?

    O intrebare naturala in conditiile in care SF-urile pe care s-a licitat au fost aproape maculatura.

    Dupa care urmeaza Fagaras – Brasov – sa vedem distractie.

  4. Urgent ar fi fost să se construiască tronsonul Bacău – Brașov, deoarece Moldova a rămas izolată de Transilvania. Niciun drum de mare viteză nu le leagă. Transilvania este brăzdata de astfel de drumuri, dar niciunul nu ajunge în Moldova.

  5. Dupa Umb o sa aiba ei cele mai multe km-ri de autostrada, sa dai pentru un nou intrat contracte de aprox 100 km (incluzand si lotul 2 care tot la ei merge), este minim ciudat. Webuild sau Strabag sa ramana fara contracte.
    Strabag pe Chetani – Campia Turzii bate recordul de viteza, o sa termina cu 6-8 luni inaite de termen.
    Sper ca o sa lucreze ca Nurol si nu ca Alsim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *