Constructorul turc Makyol a câștigat contractul și pentru lotul 2 al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, iar dacă nu vor fi contestații va realiza toate cele 4 loturi și va deveni al treilea mare constructor după UMB și WeBuild raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați. Pentru loturile 3 și 4 contractele sunt semnate și în etapa de proiectare, iar pentru lotul 1 contractul se află în procedură de semnare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În topul constructorilor de Autostradă din România, UMB conduce detașat cu aproape 500 de kilometri contractați. WeBuild lucrează pe lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești (30 km) și are în proiectare 37 km pe lotul 3 Tigveni – Cornetu, deci în total 67 de kilometri de autostradă.

„Încă un pas important pentru construcția Autostrăzii Sibiu- Făgăraș, parte a A 13 ! CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 al autostrăzii Sibiu-Făgăraș. Același antreprenor turc, care a câștigat contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 1, 3 și 4, a fost desemnat astăzi să construiască cei 19,92 km dintre Avrig-Mârșa și Arpașu de Jos. Constructorul are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. Valoarea ofertată a contractului (finanțat din Programul Transport) este de 1,54 miliarde de lei (fără TVA). Semnarea contractului va fi posibilă, după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații. În prezent, sunt semnate contracte pentru proiectarea și execuția primilor 39,47 km ai Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, astfel:

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

– Tronsonul 3 (17,61 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)

– Tronsonul 4 (21,86 Km): Sâmbăta de Sus (DJ 105B)- Municipiul Făgăraș (16,26 km) și drum de legătură cu DN1 (5,6 km)”, a transmis marți ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pe Lotul 2 Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos vor fi construite 21 de poduri și 4 viaducte. Termenul de proiectare este de 12 luni, iar cel de execuție de 36 de luni, a transmis și directorul CNAIR, Cristian Pistol.

„Contractul are o durată de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Pe tronsonul 2 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș antreprenorul va construi inclusiv 21 poduri și 4 viaducte.

În acest moment avem contracte semnate pentru proiectarea și construcția tonsoanelor 3 și 4, iar contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 este pe circuitul administrativ în vederea semnării. Practic, toți cei 68,04 km ai autostrăzii Sibiu – Făgăraș vor fi proiectați și construiți de același antreprenor”.

Riscuri și avantaje pentru aproape 70 de kilometri de autostradă

Un singur constructor pe aproape 70 de kilometri de autostradă în execuție în același timp poate reprezenta un risc, având în vedere că, dincolo de portofoliul constructorului, încă nu știm ce mobilizare va avea în șantier. Ca experiențe cu firmele din Turcia, Nurol a terminat aproape la timp cei 14 kilometri de pe Autostrada Transilvania, iar Alsim are întârzieri de câteva luni pe A0, la câmpie și cu ierni blânde. Așadar, deși au început promițător, chiar cu artificii pe șantier, constructorii din Turcia nu au ajuns la performanțele UMB de a termina înainte de termen.

Portofoliul Makyol

Makyol este o companie înființată la Istanbul în 1965. Unul dintre cele mai importante proiecte la care a participat în asocierea este Autostrada Gebze – Orhangazi – Izmir cu 377 kilometri lungime, Podul peste Marea Marmara Osman de 2.620 metri lungime, 18 kilometri de viaducte și 7 kilometri de tuneluri.

Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol va lucra și în asocierea cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M6 Gara de Nord – Otopeni. 

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km.

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km.

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani). Pentru A13 Brașov – Bacău, vineri, 6 octombrie, a fost termen în SEAP pentru desemnarea câștigătorului contrctului pentru Studiul de Fezabilitate, dar CNAIR nu a desemnat câștigătorul.