Autostrada Sibiu – Pitești: CNAIR a semnat contractul pentru primul lot de autostradă din România care intră în zona de munte / Turcii de la MAPA au termen cinci ani și jumătate pentru lotul de 31 km

Autostrada Tuneluri Sursa : Ministerul Transporturilor

Compania de Drumuri a semnat luni contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Boița, primul lot de autostradă din România care intră în zona de munte. Licitația a fost câștigată de asocierea condusă de firma MAPA din Turcia, singurul constructor care a depus ofertă, 4,2 miliarde de lei, mult sub estimarea CNAIR 4,6-5,2 miliarde lei.

Termenul de realizare este de 68 de luni, din care 18 luni pentru proiectare și 50 pentru execuție, iar garanția este de 10 ani. Una dintre posibilele explicaţii pentru retragerea constructorilor din UE este Studiul de Fezabilitate prea vechi (2008) care, pentru un proiect atât de complicat, poate duce la elemente neprevăzute pe şantier. 

Încă din 2013, un raport Jaspers (Consultantul Comisiei Europene) sublinia necesitatea de a efectua foraje suplimentare şi deficienţele studiului geotehnic, pentru că un studiu de calitate este esenţial bunei derulări a proiectului.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Despre SF-ul prea vechi, Asociaţia Pro Infrastructură atrăgea atenţia încă din 2017: „Am auzit de nenumărate ori, atât din partea domnului Ioniță cât și din partea ministrului Cuc, faptul că studiul din 2008 este unul matur. Nu poate fi numit „matur” un studiu în care investigațiile geotehnice pentru tuneluri se rezumă la câte un foraj la fiecare capăt al tunelurilor, cum este cazul Tunelului Poiana lung de 1,7  kilometri. Cum poate un constructor să liciteze fără să știe care este compoziția solului în acest tunel și ce soluții tehnice trebuie să aleagă pentru construcția lui? (n.r Tunelul Poiana este pe Lotul 3)”.

În prima fază a procedurii au fost 11 constructori, apoi în iulie 2021, la licitaţia restrânsă, CNAIR a selectat şase asocieri şi firme:

  1. Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.
  2. Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. – Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.Ş. – Yapi Merkezi Inşaat Ve Sanayi A.Ş. – Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S.
  3. Asocierea Aktor S.A. – Rizzani De Eccher S.P.A.
  4. Asocierea Strabag Srl – Acciona Construccion Sa
  5. Impresa Pizzarotti & C S.P.A.
  6. Astaldi Spa
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat și cele mai importante lucrări de artă prevăzute pentru lotul 2:
„Prima secțiune din tronsonul autostrăzii care va traversa Carpații intră în linie dreaptă ! CNAIR a semnat astăzi contractul în valoare de aproape 1 miliard de euro (4,250 miliarde lei, fără TVA) pentru Secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești! Finanțarea este asigurată din fonduri europene. Cu o lungime de 31,33 km, Secțiunea Boița-Cornetu trebuie finalizată în anul 2027. Asocierea de antreprenori turci are la dispoziție 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție.
Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite:
– 49 de poduri și viaducte
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m)
– 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret”.

Portofoliul MAPA: potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei, Grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria.

Situația celorlalte 4 loturi ale Autostrăzii de pe Valea Oltului:

– Secțiunea 1 (Sibiu – Boița) de 13,17 km este în faza de execuție.
Termen de finalizare: 2023.
– Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) de 37,4 km este în faza de licitație pentru contractul de proiectare și execuție.
Deschiderea ofertelor: februarie 2022. CNAIR a anunțat vineri, prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor cu 2 săptămâni și, cel mai probabil, o decizie a CNSC pentru suspendarea licitației.
– Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) de 9,86 km este în faza de proiectare.
Termen de finalizare: 2025.
– Secțiunea 5 (Curtea de Argeș – Pitești) de 30,35 km, este în faza de construcție.
Are termen de finalizare anul 2025.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. 10 ani jumate seamana cu acel hei rup comunist:
    Cincinalu-n patru ani si jumatate!
    😃😃😃

    Cred ca dureaza zece!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.