Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis contestația depusă împotriva CNAIR de unul dintre ofertanți la contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești.
Asocierea Activ Proiectare Infrastructură S.R.L. (Leader), Emay Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi a depus la începutul lui iunie o contestație care vizează o solicitare de clarificare transmisă de CNAIR în mai, în etapa de evaluare a procedurii de achiziție, care se referă la existența anterioară a unor relații comerciale între o soietate terță față de procedure de atribuire și față de asocierea API și unul dintre membrii asocierii ce formează antreprenorul contractat să proiecteze și să execute lotul de autostradă.
Asocierea a cerut atunci anularea solicitării de clarificare și obligarea CNAIR la continuarea procedurii de evaluare a ofertei sale.
Contestatarul a susținut atunci că solicitarea de clarificare nu este întemeiată, situațiile nereprezentând conflict de interese.
CNSC i-a dat dreptate, deci CNAIR trebuie să continue să îi evalueze oferta.
Amintim că CNAIR a primit trei oferte la contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Licitația a fost deblocată la începutul lunii după ce consultanții au depus numeroase solicitări de clarificare, iar la termenul-limită din 15 martie au depus oferte următoarele firme:
1. Ofertant unic : TPF INGINERIE SRL,
2. Asociere : EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader),S INFRA TENDER S.R.L.,BOTEK,
3. Asociere : ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L. (Leader),EMAY Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi,
Lotul 3 Cornetu – Tigveni este cel mai lung lot dintre cele 5 ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, are cele mai multe structuri și cel mai lung tunel, la Poiana de 1700 metri, iar WeBuild a început lucrările pregătitoare (defrișări, organizare de șantier). Lucrările efective vor începe fără consultant de specialitate pentru că procedura de achiziție pentru supervizor nu se poate finaliza cu semnarea contractului mai devreme de sfârșitul verii (în situația fără contestații). Datele oficiale arată că WeBuild are termen 15 aprilie pentru depunerea Proiectului Tehnic pentru Autorizația de Construire, după cum Economedia a explicat aici. Pentru lotul 2 Boițaa – Cornetu (31 km), cel mai greu lot de pe A1, CNAIR a semnat contractul de supervizare cu IRD Engineering pentru 106 milioane lei.
Contractul a fost suspendat pentru că proiectanții interesați au depus 28 de clarificări, iar CNAIR a publicat și răspunsurile la întrebările/clarificările consultanților interesați. Din totalul de 100 de puncte, CNAIR a stabilit 30% prețul ofertei, 10% experiența coordonator contract (direct proporțional), 8 % experiență inginer tuneluri (punctaj invers proporțional), 5% experiență inginer poduri (invers proporțional).
Termenul pentru evaluarea ofertelor este 25 iulie 2024.